SMS alapú ügyintézés a budaörsi Városházán

Kovács Attila, 2006. november 15. 12:55
Mától sms-ben is lehet ügyeket kezdeményezni a 26 ezer fős Budaörs Városházáján. Az erről szóló mai közös sajtótájékoztatón az önkormányzat vezetői mellett a szakmai támogató Pannon és az sms ügyintézésben való használatát kutató Corvinus Egyetem E-Government alapítványának képviselője mutatta be a mobiltelefonos technológiát.
A kapcsolat egy, az ügyfél által küldött SMS üzenettel indul, amihez a szükséges 25 féle tájékoztatás célú, 24 féle időpontkérési és 8 féle ügyelőkészítési lépés speciális betűkódját kell az ügyfélnek az önkormányzat felé megadni (a kódokat a városi honlapról lehet letölteni).A begyakorlott mobilos ügyintézést végző felhasználó átlag két sms-sel (30Ft) elintézheti az időpontkérést, tájékoztatást, illetve ügyelőkészítést. A szolgáltatás bármely hazai mobilszolgáltató készülékéről, az ország bármely, mobillefedettséggel rendelkező pontjáról igénybe vehető.

A Hivatal részéről a kapcsolattartás a (20) 429-7213 telefonszámon történik. Hagyományos telefonbeszélgetésre ez a szám nem alkalmas.

1. A tájékoztatórendszerben jelenleg szociális támogatásokkal, illetve adóügyekkel kapcsolatban kap az ügyfél tájékoztatást. Az ügyfél beküldi az ügytípushoz tartozó kódszót, pl. „ap.dij", „adoertek". A válasz SMS az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat, adatokat sorolja fel (elsősorban szociális támogatások esetén), az eljárás díjáról, a bevallási, befizetési határidőről ad információt (jellemzően adóügyek esetén). Amennyiben az ügyfél nem ismeri a kívánt ügytípus kódszavát, két kérdőjel („??") beküldésével lekérheti az érvényes kódszavakat és jelentésüket.

2. Az időpontfoglalás alkalmas arra, hogy az ügyfél - a webes felülethez hasonlóan - bizonyos ügytípusok esetében időpontot foglaljon magának a Hivatalban, hogy ezzel elkerülje a várakozást. 

3. Ügyintézés előkészítése: ez a szolgáltatás két részből áll: az előkészítendő ügytípus és az előkészítéshez szükséges adatok megadásából, illetve egy időpontfoglalásból,  amikor az ügyfél meg fog jelenni a Hivatalban. Az ügyintézés előkészítéséről, kódszavairól egy kérdőjel („?") beküldésével kérhető tájékoztatás.