Óriási érdeklődés mellett debütált a Wii Amerikában

Milkovits Gábor, 2006. november 20. 20:01
Több ezren álltak sorba a Nintendo új Wii játékkonzoljáért szerte Amerikában a vasárnapi piaci premier napján.
Helyszíni tudósítások szerint a két fő helyszínen, New York-i Times Square-en lévő Toys „R” Us videojáték-üzlet előtt mintegy ezren, a hollywoodi Universal City Walk bevásárló- és szórakoztató-központban található GameSpot boltnál pedig legalább 900-an várták a Nintendo új játékkonzoljának árusítását. Éjfélkor New Yorkban a legelső készüléket egy Isaiah „Triforce” Jackson nevű megszállott rajongó vehette birtokába, aki az esemény tiszteletére fekete bőr Nintendo kabátot és „Legend of Zelda” pólót öltött magára. A Nintendo nem közölte, hogy pontosan hány darab Wii konzolt tartalékolt az amerikai startra, a japán premierre mindenesetre 400 ezret készített elő, szemben a csupán 100 ezer Sony PS3-mal.

A Wii Japánban december 2-án, Európában pedig 8-án kerül forgalomba, 249 eurós áron. Ami a relatív olcsóságot illeti, a kétféle Xbox 360 ára jelenleg 299 és 399 euró, a szintén kétfajta Sony PS3-é pedig a halasztott márciusi premierkor előreláthatólag 499 és 599 euró lesz. A Nintendo a 2006-os ünnepi bevásárló szezonban hozzávetőlegesen 4 millió Wii játékkonzolt tervez értékesíteni világszerte, ami kétszerese a Sony PS3 előirányzatának.

A Nintendo következő generációs konzolja úgy tud olcsóbb lenni a rivális termékeknél, hogy teljesítménye kisebb, illetve nincsen ellátva annyiféle újdonságnak számító funkcióval, mint például a Sony PS3. A Nintendo a látványos technikai újítások helyett inkább a minél jobban kidolgozott, minél több fogyasztói réteget megcélzó, és minél sokoldalúbb játékprogramokat tekinti kulcsfontosságúnak a konzol sikere szempontjából. Kiemelhető még a Wii-vel kapcsolatban az egykezes, mozgásérzékelős távvezérlő, amely alapvetően átértelmezheti a videojátékok eddig megszokott vezérlését.