A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe

forrás Prim Online, 2006. november 22. 09:38
Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási láz kezdetén. A Praktiker az első barkácsáruház-lánc, amely lehetőséget biztosít az internetes vásárlásra a hazai piacon. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.
A Praktiker az online értékesítési csatornán történő kereskedésével várhatóan jelentősen befolyásolni fogja a magyar vásárlási szokásokat a barkácspiacon, illetve jelentős hatással lesz az e-kereskedelem amúgy 26-27 milliárdosra becsült hazai piacára. A Praktiker nem alakul át „klasszikus” online áruházzá, a házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl. A cég megújult honlapján található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a Praktikernél megvásárolható több tízezer lakberendezési, kertészeti, hobbi- és barkácscikk közül már 17 ezer elérhető szöveges és képi formában. Az internetet is használó vásárlók azzal az előnnyel bírnak, hogy otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félre is tesznek számukra. Az online vásárlást egy call center teszi teljessé, így az is kényelmesen vásárolhat foteljéből, aki csupán telefonon elérhető.

A barkácsáruház-lánc online rendszere, melynek kapuja a cég website-járól nyílik, teljes mértékben hazai Praktiker-fejlesztés, belső programozók munkája. Emiatt a német Praktiker konszern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli – köztük a németországi – barkácsáruházak milyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat. Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak, amikor információkat keresnek a termékekről és szolgáltatásokról. A pénztárzónákban pedig a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és megbízható áruellenőrzés érdekékben. Érintőképernyős gyorskasszákat már jelenleg is tesztelnek nyolc hazai Praktiker áruházban.