Hatalmas forgalommal nyitott az Xbox Live

Kiss Ádám Zoltán, 2006. november 26. 08:58
A lekérés alapján működő televíziózásról olyan rég álmodtak a felhasználók, hogy amikor a Microsoft beindította erre a célra alkalmas Xbox Live szolgáltatását, az első 24 órában alig bírták kiszolgálni az igényeket.
A projekt egyik vezetője, Larry Hryb szerint „nem volt kellemes élmény” az első nap, különösen mivel ez volt a szolgáltatás tesztnapja is, és az utolsó beállításokat is ekkor végezték el a rendszeren. Az érdeklődést az generálta, hogy végre megindult egy igazi átfogó szolgáltatás, melynek keretén belül a televíziós programokat tölthetnek le későbbi újranézésre is, és filmeket nézhetnek a Microsoft szerveréről.

A legtöbb gond a rendszer lelassulásából adódott, így sokan megrendeltek valamilyen tartalmat, de nem bírták kivárni, amíg megkezdődött a letöltés, vagy valós idejű közvetítés. A vállalat minden kifizetett tartalom árát visszautalja, így senki sem jár rosszul a kimaradások miatt. A rendszer túlterheléséből adódó másik hiba az volt, hogy a szervereken elhelyezett felhasználói kreditből pontok levonását jelző üzenetet kaptak a nézők, akkor is, amikor éppen ingyenes tartalmat tekintettek meg, a cég szerint ezek a kreditek valójában nem kerültek levonásra. A reklamációk rendezésére a cég a 1-800-4MYXBOX telefonszámon külön csoportot hozott létre a bejelentések fogadására. A műszaki vezetők szerint az indulás utáni 24. óra után szinte minden fennakadás megszűnt a rendszerben.