Nőtt a híroldalak látogatottsága a balatonőszödi beszéd után

forrás Prim Online, 2006. november 27. 14:20
Minden korcsoportból lényegesen többen jártak internetes hírportálokon és egyes napokon kétszer annyi oldalt töltöttek le a 2006. szeptember 17-én nyilvánosságra került kormányfői beszéd után, mint egy héttel korábban – derül ki a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary közös weblátogatottságot mérő rendszerének adataiból. Meglepő módon a diákok körében nőtt a legnagyobb mértékben a látogatók száma, míg az oldalletöltések értékei a budapestiek és az 50 év felettiek körében emelkedtek rendkívüli mértékben.
A közéleti, belpolitikai események az internet-használat látványos megugrását eredményezik, ez derül ki a híroldalak forgalmi statisztikáinak adataiból. A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary azt vizsgálta, hogyan reagáltak az egyes internetező csoportok Gyurcsány Ferenc miniszterelnök 2006. szeptember 17-én napvilágot látott balatonőszödi beszédének nyilvánosságra kerülésére és az azt követő eseményekre. Az elemzés az interneten található magyar híroldalak szeptember 17-ét követő látogatottságát követte nyomon a különböző felhasználói csoportokban. Az eredmények azt mutatják, hogy hány százalékkal nőtt a portálok látogatottsága, illetve mennyivel több oldalt töltöttek le a netezők az adott weboldalakon az eseményeket megelőző hét nap eredményeihez képest.

Kiugró növekedés az MTV székház eseményei után

A beszéd nyilvánosságra kerülésének napján már 38%-kal többen keresték fel a vizsgálatban résztvevő 23 hírportál valamelyikét, mint egy héttel korábban. A vizsgált oldalakra látogatók száma hétfőn már kétharmadával nőtt, kedden pedig az előző hét hasonló napjához képest több mint kétszer annyi webező járt a 23 oldal közül legalább az egyiken. Az internethasználók körében a látogatószám növekedése szeptember 19-én volt a legmagasabb, feltételezhető, hogy  a Magyar Televízió székházát érintő 18-ai események fokozták tovább az internetezők érdeklődését. Az összes netezőhöz képest kiemelkedően nőtt a hírportálokat felkereső tanulók és diákok száma, akik közül majdnem két és félszer annyian látogatták a hírcentrumokat, mint egy héttel korábban, de a budapestiek, a magas státuszúak és a női internet-használók közül is több mint kétszeresére nőtt a híroldalakra látogatók száma.

Részletesebben tájékozódott a netes törzsközönség

Hasonlóan kiugró növekedést mutat az oldalletöltési statisztika, amely arra világít rá, hogy milyen mértékben nőtt a letöltött oldalak száma a felkeresett webhelyeken. Ennek változása azonban nincs feltétlenül összefüggésben a látogatószám növekedésével. A statisztikák szerint a diákok a vizsgált híroldalakat eleve kisebb arányban látogatják, s a vizsgált időszakban elsősorban portállátogatásuk nőtt kiemelkedően. Azokban a célcsoportokban viszont, amelyekben már amúgy is magas a hírportálokat látogatók aránya, nem a látogatószám nőtt drasztikusan, hanem az érdeklődés megnövekedésével a netezők többször látogattak el ezekre az oldalakra, több cikket olvastak el, részletesebben tájékozódtak.  Szeptember 19-én két és félszer annyi oldalletöltést mért a gemius/Ipsos Audience közönségmérés a budapestiek között, mint a megelőző hét keddi napján. Átlag feletti volt az érdeklődés növekedése a diplomával rendelkezők, a 30 évnél idősebbek és a magas státuszúak körében.