Budapest Bank: nincs károsult - újabb megtévesztő levelek

MTI Sajtóadatbank, 2006. december 7. 08:42
Nincs károsultja a Budapest Banknál az illetéktelen adatszerzési próbálkozásnak, ezért a pénzintézet újraindította kedden felfüggesztett internetbank szolgáltatását - tájékoztatta a Budapest Bank az MTI-t szerdán. (Közben szerkesztőségünkbe újabb megtévesztő levelek érkeztek, ezúttal a Raiffeisen és az Erste Bank nevében.)
A bank azt követően döntött az internetbanki szolgáltatás ideiglenes felfüggesztése mellett, hogy kedden tudomására jutott: ismeretlen személyek - a bank nevét jogosulatlanul felhasználva - elektronikus levelet küldtek számos magánszemélynek és vállalatnak. A magyar nyelven írt levél a címzetteket arra kéri, hogy a visszaélések elkerülése érdekében ellenőrizzék számláik egyenlegét egy, a Budapest Internetbank belépési oldalára hasonlító hamis internetes oldalon bejelentkezve, ahol az azonosítójukat és mindkét jelszavukat egyszerre kérik.

Az információvédelmi rendszerek, valamint az ügyfelek jelzései alapján az ügyféladatokkal való visszaélések megelőzése érdekében a Budapest Bank kedden reggel ideiglenesen felfüggesztette az internetbank működését és letiltotta azoknak az ügyfeleknek az azonosítóit, akik jelezték, hogy a megtévesztő e-mail hatására megadták azonosítójukat és jelszavukat, valamint belépési kódjukat.

Ezzel egy időben a bank letiltatta a külföldi webszolgáltató szerveren futott hamis internetbankos bejelentkezési oldalt, egyúttal értesítette a Nemzeti Nyomozó Irodát az illetéktelen adatszerzési kísérletről.

Az eddig rendelkezésre álló adatok alapján az illetéktelen adatszerzési kísérletnek károsultja nincs, és az internetbanki szolgáltatást a pénzintézet kedden este újraindította, a megbízásokat a bank munkatársai különös gondossággal, fokozott figyelemmel ellenőrzik - fűzik hozzá.

A Budapest Internetbank használatának mostantól feltétele, hogy az ügyfelek a számukra e-mailben és/vagy sms-ben elküldött egyszer használatos jelszóval vegyék igénybe a szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy azoknak az ügyfelek, akik korábban a 6 számjegyű e-PIN kódot használták - további intézkedésig, a számukra nagyobb biztonságot jelentő - egyszer használatos belépési kódot kell használniuk.

A Budapest Bank újra felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy a bank soha nem kéri ügyfelei internetbanki azonosítóját, jelszavát és belépési kódját, valamint egyéb személyes adatait elektronikus levélen keresztül. Amennyiben ilyen levelet kapnak, az abban megadott linkre semmiképpen ne kattintsanak, a levelet töröljék a postafiókjukból - figyelmeztet a pénzintézet.

Hozzáteszik: a Budapest Bank az internetbankos tranzakciók biztonsága érdekében kettős belépési kódot kér az ügyfelektől az internetbankos belépéshez. Ebben az internetbank először az ügyfélazonosítót és a jelszót kéri, és csak ezt követően az ügyfél számára sms-ben és/vagy e-mail-en elküldött egyszer használatos jelszót.

A pénzintézet kéri azokat az ügyfeleket, akik a jogosulatlan levélre megadták adataikat, haladéktalanul értesítsék a bankot a Telebankon keresztül a 06-40-477-777-os telefonszámon, illetve bármelyik Budapest Bank fiókon keresztül.

A BB elleni levél a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szerint  folytatása a Raiffeisen Bank és a Szigetvár Takarékszövetkezet ellen a napokban indult támadásnak és várhatóan újabb hitelintézetekre is kiterjed majd a közeljövőben.


Szerkesztőségünkbe újabb megtévesztő levelek érkeztek, ezúttal a Raiffeisen és az Erste Bank nevében. A levél szövege mindkét esetben ugyanaz:

Kedves számlatulajdonos!
2006. december 1-jén a rendszerünkben a banknak pénzmosással, hitelkártya csalással, terrorizmussal kapcsolatban és a visszaélések ellenorizése céljából zárolnia kellett néhány számlát.

Az ezekkel a számlákkal kapcsolatos információt megkapták levelezo bankjaink, valamint a helyi, szövetségi és nemzetközi hatóságok. A kiterjedt adatbázis-muveletek miatt néhány számla esetleg megváltozott. Arra kérjük tehát ügyfeleinket, hogy ellenorizzék csekk- és megtakarítási számláikat, hogy ezek aktívak-e, vagy hogy a jelenlegi egyenlegük megfelel-e a valóságnak.
A bank az összes ügyfelét értesíti jelentosebb visszaélés vagy bunügyi cselekmény esetén, és megkéri Önt arra, hogy ellenorizze számlája egyenlegét. Ha úgy véli, vagy azt találja, hogy a számláján visszaélést követtek el, errol értesítsen bennünket úgy, hogy belép az alábbi hivatkozáson keresztül.