Milyenek a bloggerek?

forrás Prim Online, 2006. december 7. 22:04
A blogokat írók, olvasók döntő többsége vásárlás előtt elsősorban az interneten keres információt, és a műszaki termékek, mobilkommunikáció és utazás érdekli őket. Nagyobb részük férfi, magasan képzett, de fiatal, városlakó és rendelkezik otthon szélessávú internettel. Ők azok, akik számára az elsődleges információforrás az internet.
A Blogter Kft és az NRC piackutató közös felmérése az ősz folyamán készült, a kutatás témája a www.blogter.hu blogszolgáltatás látogatóinak a felmérése volt. A kutatás jórészt megerősítette azokat a feltételezéseket, amelyeket a bloggerekről korábban is gondoltak: aktívak, fiatalok, nyitottak az új dolgok iránt.

A Blogter látogatóinak 68 százaléka férfi, a 25 és 29 év közötti korosztály pedig jelentősen felül van reprezentálva az internetes átlaghoz képest. A látogatók 93 százaléka rendelkezik otthoni internet-hozzáféréssel, ők főleg ADSL vagy kábeltévé segítségével kapcsolódnak a világhálóhoz.

A látogatók körében messze a legfontosabb információ forrás az internet. Ezért nem meglepő, hogy a felhasználók 81 százaléka rendszeresen használja az internetet vásárlás előtt információgyűjtésre: a termékek, szolgáltatások bemutatása és az árak érdeklik őket elsősorban. 71 százalékuk vásárolt is már az interneten könyvet, meleg ételt, DVD-t, számítástechnikai cikket.

A tudatosan blogot olvasók jellemzően több blogot is olvasnak: 30 százalékok 2-3 blogot, de 42 százalékuk 5-nél több blogot olvas rendszeresen.