Intelligens stadion az Arsenálnál

forrás Prim Online, 2006. december 8. 17:17
Az Arsenal FC – mely legalább annyira globális üzleti vállalkozás, mint futballklub – a CA-t válaszotta az Emirates Stadion üzemeltetési szoftverének beszállítójaként.
A 2006 júliusában megnyitott 60 ezer férőhelyes aréna működésének középpontjában egy olyan – vendéglátó, szórakoztató és jegyértékesítő rendszerekből álló – hálózat áll, amely a beléptetőkapuktól a VIP-páholyok videolejátszási funkciójáig mindent vezérel. Az új rendszer jóval fejlettebb és bonyolultabb, mint a Highbury Stadion korábbi megoldása, ezért – a szolgáltatás minőségét befolyásoló hibák megakadályozása érdekében – üzemeltetésük proaktív felügyeletet igényel. A Highbury 20 szervere helyett például az Emiratesben 60 szerver működik, a hálózatba kapcsolt elektronikus POS (EPOS) eszközök száma pedig a költözéssel 25-ről 500-ra nőtt. E rendszerek teljesítménye és megbízhatósága kulcsfontosságú az Arsenal üzleti működésének sikeréhez.

„Egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy a beléptetőkapuk felmondják a szolgálatot meccsnapon, és mi ne tudjunk a problémáról előre, vagy legalább rögtön a hiba fellépése után” – magyarázza Paul Farmer, az Arsenal informatikai vezetője. „A CA IT-üzemeltetési szoftverével még azelőtt azonosítani tudjuk a problémákat, hogy leállna a szolgáltatás, vagy ha mégis hiba lép fel, gyors reakcióval azonnal el tudjuk hárítani azt, illetve át tudunk állni a tartalékrendszerre.”

Az Arsenal a Unicenter Network and Systems Management, a Unicenter Service Level Management és a Unicenter Management Portal megoldásokat vásárolta meg. Ezekkel a szoftverekkel a klub figyelni és elemezni tudja létesítménye IT-teljesítményét és részletesebb felügyeleti információkat tud szolgáltatni az IT-infrastruktúráról. Az Arsenal FC már korábban telepítette a CA néhány termékét az infrastruktúra és a kritikus (mission critical) adatok megbízhatóságának és rendelkezésre állásának javítására, valamint a 200-nál is több felhasználói munkaállomás biztonságának fenntartására. E termékek közé tartozik a Unicenter Asset Management és az e-mail rendszer felügyeletét végző CA Message Manager.


Az Arsenal becslések szerint 30 milliós szurkolótáborral rendelkezik világszerte. Drukkerei közül 2 millióan az Egyesült Királyságban, 11 millióan Európa más országaiban, 12 millióan Ausztráliában és Ázsiában, 2 millióan Afrikában és 2 millióan Észak-Amerikában élnek.

Az Arsenal története fontos mérföldkövéhez érkezett az idén, amikor átköltözött az elmúlt 93 évben otthonául szolgáló Highbury Stadionból a modern, 60 ezer férőhelyes Emirates Stadionba. Az új létesítmény négy szintből áll: az alsó és a felső szint 51 ezer fő befogadására képes, ezen kívül van egy vállalati VIP páholyszint és egy exkluzív klub VIP-szint, együtt 9000 férőhellyel. A bővítés, valamint a páholy- és klub-szintek bevezetése jelentősen megnöveli a meccsekből származó bevételt és hozzájárul a klub tartós sikeréhez. Az Emirates a világ legfejlettebb és legnagyobb jegyárbevételt generáló futballklub-stadionja, amely újfent megerősíti a világ vezető sportklubjai közt számon tartott Arsenal pozícióját – a futball világában éppúgy, mint azon kívül.