Fontos a reklám a magyar internettel rendelkező vásárlók körében

MTI Sajtóadatbank, 2006. december 27. 10:24
Magyarországon a vásárlókra az európai átlagnál jobban hatnak a tévében és nyomtatott sajtóban látható hirdetések és a márkáról vagy vállalatról szerzett korábbi tapasztalat - derül ki az ACNielsen piackutató vállalat 41 országban, az internethasználók körében végzett felméréséből.
Az elektronikus vagy a nyomtatott sajtóban megjelenő médiareklám minden harmadik megkérdezett magyar felnőttet befolyásol, amikor hitelfelvételre vagy valamilyen banki szolgáltatás igénybe vételére készül, míg Európában átlagosan ez az arány mindössze 19 százalék.

Az mp3 lejátszó, mobiltelefon, divatos ruházatai cikk vagy súlycsökkentő termék vásárlásánál is legalább minden negyedik magyar válaszadó veszi figyelembe a tévében vagy újságokban látott hirdetéseket. Az európai átlagos mutatók ennél alacsonyabbak.

A magyar internetfelhasználó vásárlóknak ugyanakkor átlagosan fontosabb egy márkával vagy céggel kapcsolatos korábbi saját tapasztalat vagy márka, illetve a cég jó híre is, mint Európa többi országában.