Felkavarta a mobilpiacot az iPhone

Kiss Ádám Zoltán, 2007. január 20. 20:44
Igazolódott az a feltételezés, hogy az Apple készüléke kiugrasztja a bokorból a többi gyártó fejlesztéseit, hirtelen kiderült, tulajdonképpen mindenkinek van már érintőképernyős telefonja, csak elfelejtett szólni.
Az elemzőket is meglepő ütemben jelentik be koncepciótelefonjaikat a rivális gyártók, miután az Apple bemutatta az iPhone-t. Már korábban gyanítható volt, hogy a vállalatok a kényelmes profit miatt visszatartják fejlesztéseiket. Ennek oka, hogy minél többet várnak ki egy új technológia megjelenése után, annál olcsóbb lesz, ami a gyártási költségek jelentős lefaragását jelenti, miközben a kérdéses készülék változatlanul az új közép, vagy felső kategóriás modellek árfekvésében kerül a boltokba. A hét nagy tanulsága volt, hogy a nagyok, a Samsung, az LG, a Nokia sorra jelentették be, egy-két sorozatgyártás közeli modellel ők is rendelkeznek. A szakértők szerint a helyzet kísértetiesen emlékeztet a processzorpiac nem is olyan régi logikájára, a fejlesztéseket csak szépen lassan adagoljuk, az áttörést jelentő technológiák várhatnak, előbb ki kell aknázni az éppen olcsón gyártható modellek profittartalékát. A piacon eddig nem szereplő új gyártó lehet, hogy éppen nem is a legjobb telefont dobja piacra, de alaposan felkavarta a nagyok közötti status quo-t, hiszen felrúgva az erőviszonyokat lépéskényszerbe hozta a többieket. Ez a felhasználók számára igen kedvező jelenség, különösen mivel ahogy az Apple mobilpiaci szereplővé vált, rá is visszahatnak a fejlemények. Miután a nagyok is bejelentették érintőképernyős telefonjaikat, kiszivárgott, hogy az Apple talán nem is 499 és 599 dollárért és csak egyetlen szolgáltatónál kínálja majd az iPhone-t, hanem szélesebb elérhetőséget biztosít és ráadásul inkább a 299-399 dolláros árkategóriában.