Új noname piaci szereplő szorítja le az LCD-tv árakat

Kiss Ádám Zoltán, 2007. február 12. 20:37
Az új márka bemutatkozása Amerikában teljesen felkavarta a piacot, a folyamatosan csökkenő árak ellenére a cég gyakorlatilag fél áron kínálja modelljeit.
A Syntax-Brillian új szereplő a piacon, de nevét hamar megtanulták a nagy gyártók és a vásárlók egyaránt. A bemutatkozó akciót a hálaadásnapi vásárlási forgatagra időzítették, teljes sikerrel. Az Olevia termékcsalád 32 inches, tehát minden igényt kielégítő 82 cm átmérőjű darabja 475 dollárért volt kapható. A szakértők szerint majdnem biztos, hogy a vállalat ezekkel a tévéken nem keresett, mivel a bennük felhasznált panelek ára majdnem 350 dollár környékére tehető, de sikerült bevezetni a márkát, mely a jövőben is hasonló szinten kívánja tartani árait.

A cég vezérigazgatója, Vincent F. Sollitto szerint minden okuk meg van a az elégedettségre, mivel készülékeik minden nagy márka modelljeinél jobban fogytak, maguk mögé utasítva többek között a lendületes reklámkampányt folytató Sonyt is.

Az elemzők szerint már várható volt egy hasonló piaci szereplő megjelenése, és továbbiak feltűnése sem lenne meglepetés. Ez a vásárlók számára azt jelenti, hogy az eddig a számítógép-monitor méretnél nagyobb LCD-khez szükséges technológia birtokában levő nagyok kénytelenek csökkenteni áraikat. A valós tv méretű LCD modellek ára 2006-ban rendkívüli módon esett, annak ellenére, hogy közben a legtöbb készülék HDTV minősítést is szerzett, és hasonló trendre számítanak 2007-ben, nem kevesebb, mint 40 százalékos további csökkenést prognosztizálnak.