A T-Mobile-nak Európában már több mint 1,1 millió web'n'walk ügyfele van

forrás Prim Online, 2007. február 13. 18:00
2006 végére Európa-szerte több mint 1,1 felhasználó választotta a web’n’walk szolgáltató, a T-Mobile által kínált nyílt mobilinternet-hozzáférést.
2006. második felében az előfizetők száma csaknem megkétszereződött – kb. 620 000-ról 1,14 millióra nőtt. A T-Mobile már nyolc európai országban kínálja a web’n’walk szolgáltatást. Az ügyfelek így minden, az interneten kínált információhoz hozzáférhetnek. A web’n’walk nyílt rendszer, amely más hasonló szolgáltatásokkal szemben nem csak bizonyos portáloldalakhoz enged hozzáférést.

Az új web’n’walk honlap optimális kiindulópontot kínál a netszörfözéshez.  Fő szolgáltatásai a Google kereső, egy közvetlen webes beviteli mező és a legjobb mobil webhelyek szerkesztett listája. Vannak prémium szolgáltatások is: ezek skálája a letölthető zenéktől és csengőhangoktól egészen a játékokig és a mobiltévéig terjed. 

A web’n’walk sikere nemcsak az optimalizált böngészésnek köszönhető, hanem az internetképes készülékek széles skálájának is.  A termékskála a web’n’walk adatkártyától a laptopon, a multimédiás mobiltelefonon és a PDA-kon keresztül egészen a web’n’walk boxokig terjed. 

A T-Mobile jelenleg a turbó adat HSDPA-t nyolc hálózaton kínálja Európa-szerte. A korszerű mobilhálózati technológiába tett befektetések révén lehetségessé vált a mobil szélessávú internetezés, ami jótékonyan hat az értékesítési forgalomra.  Az elmúlt évben a nyolcszorosára nőtt az adatforgalom, ami a T-Mobile Csoport számára több mint 1 milliárd eurós forgalmat hozott, az SMS-ek nélkül.

Minél gyorsabban éri el a mobilinternet az otthoni internethasználat minőségét a nagy átviteli sebesség és a felhasználóbarát készülékek révén, annál gyorsabban érvényesül az a trend, ami jelenleg mozgatja az iparágat.  A Web 2.0 révén a felhasználók túlléphetnek a puszta információszerzés korlátain, a saját készítésű tartalmak, például videmegosztó oldalak, online közösségek és blogok révén. A Web 2.0 és a kapcsolati háló korunk divatos kifejezései, és ez a trend hatalmas potenciált tartogat a mobil piac számára is.  A szélessávú mobilinternet elősegíti a spontaneitást és az aktív részvételt.  Utazás közben fényképeket készíthetünk, amelyeket megoszthatunk a barátainkkal, vagy akár azonnal betehetjük őket online naplónkba, ami köré virtuális közösséget szervezhetünk. A világháló így olyan platformmá válik, amit munkához és szórakozáshoz is felhasználhatunk.

A T-Mobile arra számít, hogy új szolgáltatási csomagok kerülnek majd a piacra, amelyek egyesítik a jelenleg is kínált ajánlatok előnyeit, és ráadásul utazás közben is elérhető lesznek. Például az ingatlanközvetítők webhelyei online navigációs és térképes honlapokkal kapcsolhatók össze, amelyek nem csak a böngészést, de az ingatlan megkeresését is meg fogják könnyíteni.  A T-Mobile várakozásai szerint a Web 2.0 alapvetően megváltoztathatja az internethasználat jelenlegi módját.