1,5 millió dollár büntetés rejtett reklámprogramok terjesztéséért

Genda Csongor Zoltán, 2007. február 19. 21:03
Egy New York-i szoftvercégnek másfél millió dollár büntetést kell fizetnie, mert az általuk fejlesztett alkalmazásokban reklámprogramokat helyeztek el anélkül, hogy ezt tudatták volna a felhasználókkal.
Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Kamara (Federal Trade Commission, FTC) eljárást kezdeményezett a Direct Revenue LLC cég ellen, mert az öt más megbízójával együtt reklámszoftvereket helyezett el ingyenes képernyővédőiben és videójátékaiban, s így különböző hirdetéseket jelenítettek meg azok segítségével a felhasználók képernyőjén. A cég természetesen nem hozta a felhasználók tudomására a telepítés során, hogy adware-eket rejtettek el az ingyenes alkalmazásokban, ráadásul még azok internetes szokásait is megfigyelték.

Lapértesülések szerint a cég beismerte bűnösségét, és peren kívüli megállapodást kötött az FTC-vel, miszerint másfél millió dollár kártérítést fizet a jogszerűtlen praktikáért.

A büntetésként fizetendő összeg nagyságával azonban nem mindenki ért egyet, így Jon Leibowitz, a vizsgálóbizottság egyik tagja méltánytalanul kevésnek tartja a másfél milliós kártérítést, mivel a Direct Revenue az elmúlt két év során mintegy húszmillió dollárt keresett a reklámprogramok terjesztése által.