Az IDC tovább bővítette kutatási termékei és az általuk lefedett területek körét

forrás Prim Online, 2007. február 22. 17:47
Az IDC közzétette 2006-os eredményeit. A cég két számjegyű árbevétel-növekedésről számolt be. Az eredményekhez a kereslet élénkülése mellett az is hozzájárult, hogy a cég folyamatos beruházásokkal bővítette tevékenysége földrajzi és vertikális lefedettségét, új kutatási termékeket vett fel kínálatába, és elemzői létszámát is növelte. Az IDC tervei szerint 2007-ben is folytatja kutatási termékköre és az általa lefedett területek bővítését.
Az IDC tavaly 20 országgal, összesen 93 országra bővítette kutatásainak földrajzi lefedettségét. A cég jelenleg 35 európai, 27 közel-keleti és afrikai, 17 ázsiai és csendes-óceáni, illetve 14 észak- és dél-amerikai országgal kapcsolatban végez piackutatásokat. A fenti országokban szükséges piaci lefedettség biztosításához az IDC 85 új kutatási munkatársat vett fel 2006-ban, és ezzel 900 fő fölé növelte globális kutatói létszámát.

Az ágazatspecifikus kutatások körének bővítése érdekében az IDC 40 millió dolláros beruházással Industry Insights néven külön cégcsaládot hoz létre és továbbfejleszti Vertical Views kutatásait. Az Industry Insights cégek célzott iparági kutatásokat végeznek, mélyrehatóan vizsgálják az ágazatspecifikus üzleti problémákat, és elemzéseket készítenek a különféle ágazatok IT használati szokásairól. Az IDC 2006-ban megalapította a Government Insights nevű vállalatot, és az EPRI Solutions Market Intelligence divíziójának megvásárlásával bővítette az Energy Insights cég képességeit. A Financial Insights, Health Industry Insights és Manufacturing Insights nevet viselő cégekkel együtt jelenleg öttagú Industry Insights család ügyfeleinek száma meghaladja a négyszázat, éves árbevétele pedig több mint 40 százalékkal növekedett 2006-ban.

Az IDC Vertical Views kutatásainak továbbfejlesztésével az ügyfelek részletesebb képet kaphatnak 17 vertikum technológiai ráfordításainak és vásárlói magatartásának alakulásáról, az új kutatások révén pedig 1800 USA-beli vállalat IT költési szokásaiba is bepillanthatnak.

Az elmúlt év során az IDC kibővítette kutatásai körét a főbb technológiai piacokon. Új negyedéves globális piaci elemzéseket (Worldwide Quarterly Tracker) vezetett be például a nagyvállalati hálózatok, a fotónyomtatók és a monitorok kategóriájában. A cég emellett jelentősen továbbfejlesztette a digitális piacot és az új médiaszegmenseket lefedő kutatásait, különös tekintettel a „keresés” és a „média/szórakoztatás” kategóriákra.

Fontos növekedési területnek számított tavaly az IDC-n belül a konferencia-üzletág, amelynek 60-nál több országban megrendezett 300 rendezvényét több mint 45 ezer technológiai ügyfél és vezető látogatta. 2006-ban az IDC sikerrel rendezte meg az USA-ban az IT Forum & Expo konferenciát, és 2007-ben Párizsból Berlinbe készül áthelyezni a European IT Forum rendezvényt, amely az idén Europe ICT Forum néven az informatika és a távközlés konvergenciájával foglalkozik.

A 2006-os naptári évben a vállalat globális árbevétele elérte a 297 millió dollárt, ami 12 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest.