Aquis néven megújul a 18 éves Minor

Kovács Attila, 2007. március 8. 17:15
Dobozi Péter vezérigazgató ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy Aquis Informatika Zrt. nevet vette fel a Minor Rendszerház Zrt. Új stratégiájának megfelelően az Aquis a következő két évben informatikai infrastruktúraszállítóból megoldásszállítóvá kíván válni, valamint a tőzsdeképességet is ekkorra tervezi elérni. Szolgáltatásokból az árbevétel több mint 50%-át szeretnék idén realizálni. Export terén pedig a tavalyi eredmények megduplázását tűzte ki célul 2007-re a társaság, amely idén 1 millió eurós exportbevétellel számol.
"A jelenleg 80 fős Aquis új stratégiával működik tovább. Olyan modern, környezetének kihívásaira rugalmasan válaszoló, még átláthatóbb és szabályozottabb vállalat a cél 2010-re, ahol a folyamatok egyértelműen definiáltak és feszes kontrolling működik. A közeljövőben évente átlagosan 15%-os árbevétel-növekedést tervezünk. Ütőképes menedzsmentcsapatunk és szakembergárdánk, valamit neves referenciáink és partnereink lehetnek a garancia minderre” – mondta Dobozi. Az új stratégia, amelynek mottója az „odafigyelünk, megértjük, kitaláljuk, megcsináljuk,” négy fő pillére: rendszerintegráció, informatikai szolgáltatások, üzleti megoldások és exporttevékenység.
 
A megújult cégnél hangsúlyos üzletág marad az eddigiekben is fókuszban álló, a felhasználóik globális működési folyamatait támogató rendszerintegráció (pl. integrált kommunikáció, csoportmunka stb.). A komplex informatikai szolgáltatásokkal (informatikai infrastruktúra és rendszerintegráció egyben) abban is segít partnereinek, hogy üzleti sikereik eléréséhez hogyan használják az informatikát a biztonságosabb és költséghatékonyabb működés megvalósítására. A cég további növekedési lehetőséget lát a biztonsági megoldások továbbfejlesztésében, valamint a különböző szintű tevékenységkihelyezések megvalósításában.

A közép- és nagyvállalatok számára létrehozandó üzleti megoldások jelentik a cég tevékenységi portfoliójának további bővülését. Ez a pillér biztosíthatja egy modern cég számára az ügyfélkapcsolatok hatékonyságát, a belső folyamatok gyorsaságát és a döntéseket segítő adatok azonnali rendelkezésre állását. Termékszinten ennek a cég azon alkalmazásimplementációs megoldásai és saját fejlesztései felelnek meg, mint pl. az ügyfélhívó, a CRM és webportál integrációból kifejlesztett professzionális ügyfélkezelő rendszerek, vagy a könnyen integrálható dokumentumkezelő és ügyviteli back-office megoldások. A fenti stratégiai elemnek is köszönhetően az Aquis szeretné kiterjeszteni, illetve tovább erősíteni jelenlétét az üzleti szférán kívül a kormányzati és önkormányzati területeken is. Az eddiginél nagyobb hangsúly tevődik az exportra. A következő években (2008-2009) az exporttevékenység kiterjesztésével párhuzamosan – partnerei és leendő képviseletei révén – külföldi terjeszkedését kívánja megalapozni az Aquis úgy, hogy 2010-re már kiépített nemzetközi hálózattal rendelkezzen. Legelső célpontja Románia, de a cég jó lehetőségeket lát az elmúlt években EU-hoz csatlakozott többi régiós országban, valamint a gyorsan fejlődő Oroszországban is.

A Prím Online kérdéseire Dobozi Péter a következő válaszokat adta: