A GVH szerint jogsértő a Whirlpool Magyarország Kft. egyes hirdetése

MTI Sajtóadatbank, 2007. március 14. 10:20
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Whirlpool Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított tavaly két időszakban is, amikor internetes honlapján javítási tevékenységével kapcsolatban maradéktalanul be nem tartott vállalást tett; a jogsértés megállapításán túl azonban a hivatal bírságot nem szabott ki.
A GVH keddi közleménye szerint a kifogásolt hirdetésben a Whirlpool Magyarország Kft. 2005 márciusától 2006. szeptember 22-ig azt állította, hogy Budapesten 24 órán, vidéken 48 órán belül, 2006. szeptember 22-től 2006. november 16-ig pedig azt közölte, hogy Budapesten 1, vidéken pedig 2 munkanapon belül száll ki a szerelő a fogyasztó hibabejelentését követően. Ezek az ígéretek azonban nem teljesültek maradéktalanul - állapította meg a GVH.

A közlemény szerint: valamely áruhoz kapcsolódó jótállás léte, érvényesítésének feltételei, a vállalkozás részéről a jótállás kapcsán nyújtott szolgáltatások teljesítésének ideje (ideértve a bejelentés utáni kiszállásra nyitva álló időtartamot is), illetőleg általában a javítás körülményei, gyorsasága szorosan az áruhoz kapcsolódó olyan tulajdonságok, amelyekre vonatkozó tájékoztatás alkalmas a vásárlásban, illetve a különböző versenyző termékek közötti választásban megnyilvánuló fogyasztói döntés befolyásolására.

Hozzáteszik: 2006. november 16-tól a honlap a kiszállási időre vonatkozó határidőket már nem tartalmazza.

A GVH a kizárólag a saját internetes honlapon megvalósult jogsértés megállapítása mellett nem ítélte indokoltnak a bírság kiszabását - derül ki a közleményből.