Személyre szabható kommunikációs megoldás kis- és középvállalatoknak

forrás Prim Online, 2007. március 30. 13:54
A Cisco Unified Communications 6.0 (UCS 6.0) rendszere átfogó kommunikációs megoldást nyújt, amely a hang-, video- és adatátviteli funkciókat is magában foglalja. Az új változat lehetőségei segítik a mobil alkalmazottak hatékonyságát, miközben elérhetővé teszi az egységes kommunikációt és a valós idejű, online csoportmunkát támogató alkalmazásokat a kis- és közepes vállalkozások számára is. Az új csoportmunka-funkciók mellett a külső alkalmazások is könnyen integrálhatók.
Cisco Unified Communications System 6.0

A Cisco Unified Communications 6.0 (UCS 6.0) rendszer kis- és közepes vállalkozásoknak, illetve nagyvállalatoknak szánt kommunikációs termékeket egyaránt tartalmaz. A rendszer olyan integrált megoldásnak képezheti részét, amely a hálózati infrastruktúra mellett biztonsági, mobilitást biztosító, hálózatfelügyeleti és életciklus-szolgáltatásokat foglal magában. Az UCS 6.0 verzió újdonságai:

Mobilitás

A Cisco Unified Mobile Communicator nem más, mint egy mobilkészülékekre fejlesztett, könnyen használható alkalmazás, amely a mobil alkalmazottak közötti kommunikáció hatékonyságát javítja. A céges szintű kommunikációs alkalmazások és szolgáltatások hatókörét a mobiltelefonokra és okostelefonokra is kiterjeszti. A Cisco Unified Mobile Communicator segítségével a munkatársak:

A Cisco Unified Mobile Communicator minden ismert mobil operációs rendszeren futtatható, így a legkülönfélébb GSM-készüléken is használható.

Vezeték nélküli helyi hálózaton keresztüli hangátvitelt tesz lehetővé a Cisco Unified Wireless IP Phone 7921G készülék, amely támogatja a 802.11 a/b/g vezeték nélküli szabványokat. A 802.11 „a” jelű szabványt támogató legelső IP-telefonok egyike. Külön nyomógombok szolgálnak a készülék némítására, a hangerőszabályozásra és egyes alkalmazások – pl. „push to talk” funkció – bekapcsolására. A dokkoló-töltő egység kihangosítót foglal magában. Cisco Compatible Extensions (CCX) V4 kompatibilitásának köszönhetően a telefon képes garantált minőségű (QoS) szolgáltatás megvalósítására.

Kis- és közepes vállalatok

A Cisco Unified Communications Manager Business Edition a közepes méretű (100-500 közötti létszámú) vállalkozások számára legfontosabb egységes kommunikációs alkalmazásokat egyetlen (1U magasságú) hardvereszközben valósítja meg. A megoldást egységes jogosultságkezelés és felügyelet teszi teljessé. A hang- és videoátviteli, mobilitási és üzenetküldő szolgáltatásokat magában foglaló rendszer egyebek mellett az alábbi jellemzőkkel rendelkezik:

A Cisco Unified Communications Manager Business Edition gazdaságos megoldást jelent, hiszen feleslegessé teszi az egyes alkalmazásokat külön-külön megvalósító hardverkomponensek fenntartását. A telepítés, a támogatás és a folyamatos felügyelet feladatai egyszerűvé válnak, ami alacsonyabb élettartamköltséget (TCO) eredményez.

Csoportmunka

A Cisco Unified Personal Communicator 1.2 új verziója egységes megoldást nyújt PC és IP-telefon közötti azonnali üzenetküldésre. Az új verzió által kínált Microsoft Outlook eszköztár segítségével – akár a névjegyalbumból, akár a levelekből – kattintással fel lehet hívni a munkatársakat vagy azonnali üzenetet lehet küldeni a számukra. A Cisco Unified Personal Communicator 1.2 felhasználói ezen kívül immár az Outlook Exchange naptárból vett elérhetőségi adatokat is megjeleníthetik. A Cisco Unified MeetingPlace 6.0 támogatás webkonferencia-, a Cisco Unity támogatása pedig hangposta-szolgáltatások igénybevételét teszi lehetővé (a korábban is meglévő Cisco Unity Connection és Cisco Unified MeetingPlace Express támogatás mellett).
A Cisco Unified MeetingPlace 6.0 által biztosított, Flash alapú webkonferencia-funkciók az eddigieknél is lenyűgözőbb felhasználói élményt nyújtanak. Az egyszerű és hatékony hang-, video- és webkonferencia-szolgáltatásokat egyetlen felhasználói környezeten belül kínáló rendszer a korábbinál is többféle alkalmazást támogat. A Cisco Unified MeetingPlace 6.0 által kínált új funkciók között megtalálható a megosztott ablak automatikus méretezése, az animált prezentációk átvitele, a találkozósablonok (csoportmunka, prezentáció vagy webes szeminárium) és az interaktivitást fokozó más eszközök (chat, moderált kérdések-válaszok, szavazás).