Tovább növelte előnyét a HP a PC-piacon

Milkovits Gábor, 2007. április 19. 11:30
Az IDC piackutató legfrissebb adatai szerint a Hewlett-Packard tovább növelte előnyét a PC-piacon a tavaly óta a második helyre csúszott Dell előtt.
A globális PC-eladások növekedése idén először az első negyedévben meghaladta a 10%-ot, elsősorban a noteszgépek iránti élénk kereslet következtében. A Microsoft Windows Vista operációs rendszerének megjelenése ugyanakkor egyelőre csak kevéssé befolyásolta a forgalmat. A HP az idei első három hónapban 28,2%-kal több PC-t adott el, mint egy évvel korábban, és ezzel globális piaci részesedése 16,5%-ról, 19,1%-ra növekedett. Eközben a Dell forgalma csupán 6,9%-kal gyarapodott, így a tavalyi 18,2%-a helyett a piacnak most csak 15,2%-át birtokolja. A HP üzleti stratégiájának változása az utóbbi három évben, illetve az árcsökkentések meghozták gyümölcsüket, miközben a Dell helyzetét negatívan befolyásolta noteszgépei százezreinek a hibás Sony akkumulátorok miatti visszahívása, és az ezt követő struktúraváltás. A vártnál rosszabb üzleti eredmények miatt januárban visszahívták a cég élére az alapító Michael Dell-t. A Dell tavaly vesztette el a személyi számítógépek piacán 2003 óta elfoglalt vezető helyét, miután a HP több PC-t értékesített a kiskereskedelemben, a Dell pedig nem tudott hasonló eredményt elérni a korábban bevált közvetlen értékesítési csatornákon. Elemzők szerint ugyanakkor még legalább egy évet kell várni addig, amíg a vállalat új üzleti stratégiával léphet a számítógépes piacra.

A többi PC-gyártó közül a tajvani Acer produkálta egy év alatt a legnagyobb mértékű, 41,4%-os forgalomnövekedést, 6,7%-ra növelve piaci részesedését és ezzel beérve a harmadik kínai Lenovo-t, amelynek eladásai csupán 17,4%-ot gyarapodtak az időszakban. Az ötödik Toshiba 12,7%-kal adott el több PC-t, mint a tavalyi első negyedévben, és ezzel megőrizte a piac 4,3%-át.