e.fone: internetalapú telefonszolgáltatás kkv-knak

Kovács Attila, 2007. május 3. 17:13
Elindította e.fone nevű nyilvános telefonszolgáltatását a hazai kommunikációs piac új szereplője, a Fone Kft.
A bejelentéssel kapcsolatos mai sajtótájékoztatón Nagy Gábor, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta, hogy jelenleg Budapest, Orosháza, Gyöngyös, Nyíregyháza és Kecskemét területén kínálják a kedvező árú szolgáltatást. A vállalat egyéni előfizetőket is szívesen fogad, de szolgáltatásai révén elsősorban a kis- és közepes vállalkozások (kkv-k ) tudják jelentős mértékben csökkenteni a telefonköltségeiket. Nagy Gábor arra hívta fel a figyelmet, hogy csupán a bizonyos időszakokban kedvező percdíjak figyelembevétele félrevezető lehet. Például: hiába kínál hétvégén vagy este ingyenes beszélgetést egy szolgáltató, ha a vállalkozás telefonforgalmában a munkaidőben történő üzleti hívások dominálnak. A Fone szolgáltatási területén szorosan együttműködik a helyi internetszolgáltatókkal., amelyek ezáltal - saját szolgáltatásként - kedvező árú telefonszolgáltatást is nyújthatnak előfizetőinek az e.fone révén. Ezeknek az ügyfeleknek általában valamelyik nagy koncessziós társaság nyújtja a telefonszolgáltatást, az internetelérést pedig egy helyi internetszolgáltató, amely az e.fone révén érdemben versenyképes lehet a koncessziós társaság ajánlatával szemben. Az ügyfél számára ez a telefonköltség csökkenése mellett azt az előnyt is nyújtja, hogy akár az internet, akár a telefon problémája esetén ugyanahhoz a helyi szolgáltatóhoz tud fordulni. Az e.fone szolgáltatás költségeit nem befolyásolja, hogy az ügyfél közvetlenül vagy a helyi internet szolgáltató közvetítésével veszi igénybe. Budapesten, illetve azon településeken, ahol a Fone-nak nincs ilyen partnere, ott saját maga kínálja a telefonszolgáltatást.

Nagy Gábor szerint a hagyományos telefonszolgáltatók által kínált díjcsomagokhoz képest, a telefonálási szokásoktól függően, a Fone ajánlatával a vállalkozások 30-50 százalékos költségcsökkenést elérhetnek el. Ám a cég tapasztalatai szerint a telemarketingcégek vagy a sok külföldi hívást lebonyolító utazási irodák ennél nagyobb mértékű, akár 70-80 százalékos költségcsökkenést is elérhetnek.

A Fone jelenlegi és megcélzott ügyfélkörében kiemelt figyelmet szentel az önkormányzatoknak, amelyek számára könnyen megjegyezhető, egységes telefonszám struktúrát kínál. A szám két utolsó számjegye a hivatalon belüli osztályt azonosítja - ügyfélszolgálat, okmányiroda, polgármesteri titkárság, jegyzői iroda stb. -, a harmadik és negyedik számjegy pedig a kerület száma. Ugyanilyen struktúrába sorolódnak az önkormányzati oktatási, egészségügyi és szociális intézmények, ellátóvállalatok, amelyek a Fone saját hálózatán belüli díjmentességnek köszönhetően ezután egymást is ingyen hívhatják. A Fone üzleti tervében ez év végéig 10 ezer előfizetői vonal megszerzését tervezi.

A Prím Online kérdései nyomán kapott további információk: a 90 millió forint törzstőkével indult Fone összes üzleti terve mintegy 200 millió forint értékű befektetést tartalmaz; a cég bevételi terve az első 12 hónapban 500 millió forint; a Fone 2005-ben alakult, de egy dán szolgáltatási modell átvétele/átdolgozása miatt csak 2007 áprilisában kezdte meg a piaci tevékenységét; a jelenleg 25 fős Fone-nak a Pantellal, T-Commal és az Invitellel van összekapcsolási szerződése; igény esetén tanácsadással, IP alapú PBX alközpontokkal és Avaya készülékekkel is felhasználói rendelkezésére áll a cég.