Nokia Barracuda és más új mobilok

Milkovits Gábor, 2007. május 4. 11:41
A Nokia egy szupervékony, „Barracuda” elnevezésű készüléket és további fél tucat 100 euró alatti árú mobiltelefont dob piacra.
A Nokia 2630 Barracuda alig 9 mm vastag, amivel felveszi a versenyt a korábban megjelent rivális termékekkel. A készüléket tavaly novemberben személyesen Kai Oistamo, a Nokia mobiltelefonos részlegének feje mutatta be a befektetőknek. Mindez nem véletlen, befektetői körökben ugyanis régóta várták, hogy a finn mobilóriás hogyan reagál a konkurencia, például a Motorola vagy a Samsung egyszerű és olcsó ultravékony készülékeinek sikerére. A Barracuda egyúttal az egyik első olyan Nokia mobil, amely az új stratégiának megfelelően a száma mellé nevet is kapott. A Nokia 2630 az alapfunkciókon kívül beépített kamerával, és Bluetooth megoldással is rendelkezik. A harmadik negyedévtől forgalomba kerülő mobil 85 euróba kerül majd.

Az euróban megadott ár azt sugallja, hogy az új Nokia mobilok, vagy legalábbis a Barracuda Európában is kapható lesz, ugyanakkor ami biztos az az, hogy a hét új készüléket Indiában mutatták be, és elsősorban a fejlődő piacokra szánják. Ezekben a régiókban a Nokia sok esetben 50% körüli részesedéssel rendelkezik (globálisan 36%), sikerének egyik fő oka pedig éppen az, hogy míg mások egy vagy két olcsó telefonnal szeretnének minél több vásárlót szerezni, a finn cég volumenét kihasználva igyekszik az alacsony árkategórián belül minél nagyobb választékot kínálni. A legolcsóbb új Nokia mobil, az 1200-as egyébként mindössze 35 euróba fog kerülni.