Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google

Genda Csongor Zoltán, 2007. május 15. 18:42
A Google nemrég egy olyan eljárás szabadalmaztatását kérvényezte az Egyesült Államokban és Európában, melynek lényege az internetes játékosok megfigyelésén alapuló reklámszórás volna.
Nem kis felháborodást váltott ki az amerikai keresőóriás legújabb szabadalmi kérelme, amelyben azt részletezi a vállalat, miként lehetne profitálni az online játékosok szokásainak kielemzéséből. A leírás szerint pszichológusokkal készíttetnék el a játékosok jellemrajzát tartalmazó profilokat, és ezek alapján következtetnének a megfigyeltek személyiségére, és hogy pontosan mik iránt is érdeklődnek a tesztalanyok. Ezen ismeretek birtokában aztán célzott reklámokkal lehetne bombázni őket. A Google szerint az olyan online game-ek mint a Word of Warcraft vagy a Second Life a legalkalmasabbak az efféle pszichológiai profilok elkészítésére. A vállalat azonban nem csak a PC-s játékok felhasználóit figyelné meg, hanem az internetkapcsolattal rendelkező konzoltulajdonosokat is.

Az ily módon begyűjtött adatokból aztán meg lehetne állapítani, hogy mire is van szükségük a játékosoknak. Így például, ha valaki sokat beszélget a csapattársaival, akkor érdemes volna mobilreklámmal bombázni őt, ám ha egy játékos több mint két órát tölt a gép előtt, akkor minden bizonnyal megéhezik, és örülne egy étvágygerjesztő óriáspizzának.
A Google képviselői közölték, hogy egyelőre nem tervezik az elképzelés gyakorlatba ültetését, és elmondták, hogy csupán egy távlati tervről van szó, ám a megnyugtatás ellenére a fogyasztóvédők felháborodottságuknak adtak hangot.