CODA: Magyarországon is egyre fontosabbá válik a vállalatirányítás szoftveres támogatása

forrás Prim Online, 2007. május 21. 11:18
5,7%-os, piaci átlagot meghaladó globális árbevételnövekedés: a CODASciSys Csoporttól való leválást és a tőzsdei bevezetést követően dinamikus fejlődésnek indult a vállalatirányítási rendszereket fejlesztő és forgalmazó – ezen belül is a számviteli szoftverekre specializálódott – CODA Csoport.
2006 első kilenc hónapjában a CODA legfontosabb célkitűzése piaci pozíciójának megerősítése volt a különböző térségekben. Ennek keretében sikeresen véghezvitte a 2005 során felvásárolt vállalatok teljes integrációját Franciaországban, Svédországban, Magyarországon és Németországban.

A CODA 2005-ben létesített stratégiai szövetsége a Microsofttal 2006 folyamán mind a fejlesztések, mind a marketing területén tovább erősödött. Ugyancsak a tavalyi év során a cég piacra dobta Control Manager elnevezésű termékének egy kifejezetten az SAP-felhasználók számára kifejlesztett változatát, a pénzügyi zárásokat támogató Fast Close nevű szoftvert, amelyet számos országban – kiemelten Németországban – igen nagy érdeklődés fogadott, tovább növelve ezzel a CODA tevékenységének és termékeinek ismertségét.

A CODA Csoport 2006 januárjában létrejött hazai leányvállalata a tavalyi év során 6,7 %-kal teljesítette túl az éves nyereségre vonatkozó terveket, és bruttó 344 M Ft árbevételt ért el. A közepes- és nagyvállalati szoftvereladások terén piaci részesedését 2%-ról 3%-ra növelte. Közép-európai tevékenységének eredményeképp ma már 100 közepes és nagyvállalat használja a CODA vállalatirányítási rendszereit a régióban, köztük a Cardif Biztosító, az RTL Klub Televízió, a TDK Magyarország és a Renault Trucks Hungária.

Koleszár Róbert, a CODA Hungary ügyvezetője és a kelet-európai régióért felelős vezetője elmondta: „A tavalyi, induló év tapasztalatai alapján úgy vélem, jelentős sikereket értünk a piacszerzés terén, számos piaci szegmensben sikeresen integráltuk rendszereinket. A közepes- és nagyvállalatok számára ma már Magyarországon is egyre fontosabbá válik a vállalatirányítás szoftveres támogatása és az ezzel járó hatékonyságnövekedés és költségoptimalizáció. A 2007-es évben célunk, a piacnövelés mellett, árbevételünk 10 %-os növelése és iparágspecifikus piacbővítési stratégiánk megvalósítása.”

A CODA Csoport 2006. december 31-ével záruló pénzügyi év eredményei: