Egymás plazma paneljeit kínálja a Matsushita és a Hitachi

Kiss Ádám Zoltán, 2007. május 24. 18:12
A halódó plazmapiacon összefogott a két nagy gyártó, kölcsönösen beépítik kínálatukba a rivális paneleket.
A plazmatévék piacán elég baljós jövőt jósolnak a szakértők, a folyamatosan eső árak mellett az LCD technológia egyre nagyobb méretű, és egyre olcsóbb készülékeket kínál. Az idővel jelentkező élességproblémák kiküszöbölése sem halad a megfelelő tempóban, ráadásul a megbízható LCD sorra dönt i meg saját korlátait. A trendek tehát nem a plazmának kedveznek, és erre reagálva a nagy gyártók sorra szállnak ki az üzletből, nem rég a Sony és a Philips teljesen kilépett a piacról, majd a második legnagyobb gyártó, az LG is bezárta egyik üzemét és jelentősen csökkentette gyártását.

Most a két korábbi rivális, a Matsushita és a Hitachi kezdett mentőakcióba. Plazmaérdekeltségeik fenntartása érdekében szövetségre léptek, és egymás paneljeit beépítik mindkét vállalat kínálatába. A lépés egyértelműen a költségek visszaszorítására irányul, szeretnék együttesen felvenni a versenyt az LCD-árakkal, ahelyett, hogy minkét még állva maradt rivális lassan megszüntesse termelését. A képlet egyszerű, az LCD tévék eladásai 54 százalékkal 13,6 milliárd dollárra nőttek, míg a plazma készülékeknél 9 százalékos csökkenés mellett 3,6 milliárdos volt a forgalom.