Ki a tökéletes web 2.0-s termékmenedzser?

forrás Prim Online, 2007. június 25. 17:04

Cikkünkben bemutatjuk milyen jellemvonásokkal kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a web 2.0 világában.

Jóllehet napjainkban - a web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedő cégek termékmenedzsereire mégis különösen nagy kihívások és kitűnő karrierlehetőségek várnak.

A cégvezetőknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra frissen jelentkező jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerű környezetben.

Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.

Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló, a technológiai piac területén tevékenykedő termékmenedzserben.

Először is szenvedélyesen szeretniük kell a területet, ahol dolgoznak. Az emberek többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan rajonganak valami iránt: internetmániás, gépbolond, videójáték-függő. Mégis pontosan ezek azok a jellemzők, melyek után kutatnunk kell, ha a termékeink iránt szenvedélyesen lelkesedő kollégát keresünk.

Másodszor egy jó termékmenedzsernek „képben kell lennie” a mindenkori megvalósítható designnal és a fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet, amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek hívjuk.

Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is, mert mesterien tudják értelmezni, milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra van szüksége piacuknak, és ezek miképpen kivitelezhetők.

A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektől.

 

Megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük. Tőlünk várják, hogy kigondoljuk a megoldást. A vásárlók egy jelentős csoportja azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki – szeretnének belefolyni az eseményekbe és lehetőséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor a „látnok” termékmenedzser kolléga után kutatunk, győződjünk meg arról is, hogy megfelelően alázatos-e az illető. Lépjünk túl a csodálatosan kreatív ötletein és koncentráljunk arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségünkkel.

 

 

Képtelenség, hogy valaki sikeres web 2.0-s termékmenedzser legyen, ha nincs eredendően bizalma a csoport erejében.
Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égető vágyat érez arra, hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat, melyeket a felhasználók küldenek be a honlapon, akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen ne válasszunk olyan termékmenedzser kollégát online cégünkhöz aki túlságosan szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.

 

 

A jó termékmenedzserek a jelenben élnek és jó megfigyelőképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkező társadalmi trendeket illetően.
A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel – elolvassa a felhasználói véleményeket és válaszaiban „mögé” kérdez a dolgoknak.  Érdemes hangsúlyt fektetnünk arra, hogy jelöltünk mennyire képes aktívan figyelni másokra, eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.

 

 

Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen szerepet játszik az informatikai termékek  fejlesztésében is, mert biztosítja a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol. A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell működnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetővé kell tennie magát a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyűjtenie – blogokon, fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok sikerességéről, termékhasználati tapasztalatokról stb.


A fentiekben rengeteg tulajdonságot soroltunk fel, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelően kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit és lehetőségeit.

Minden szervezet más, ezért különböző kihívásokat kínál a marketingesek számára is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelő termékmenedzsert az  jelentős különbséget fog eredményezni bevételében is, mert egy megfelelő szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem a szívébe is könnyedén belophatja magát.

 

Forrás: www.internet-marketing.hu