Pannon: a pénzügyi stabilitáson volt a hangsúly

forrás Prim Online, 2007. július 24. 09:25

A Pannon jó pénzügyi eredményeket mutatott fel 2007 második negyedévében, miközben számos különböző kedvezményt kínált ügyfeleinek, s a legnagyobb sávszélességet biztosító 3G/HSDPA hálózat fejlesztésével növelte beruházásai mértékét is. A Pannon ügyfeleinek száma az időszak során 47 000-rel nőtt 2007 első negyedévéhez képest.

„Ebben a negyedévben is tovább emelkedett a mobilpiaci penetráció, vagyis az eleve roppant éles verseny minden nap egyre élesebb” – mondta Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója. „Társaságunk erejéről és valós ügyféligényeket kielégítő, előremutató megközelítéséről tanúskodik a tény, hogy a negyedév végére az aktív kártyák terén még növelni is tudtuk piaci részesedésünket, amely így elérte a 33,8 százalékot.”

A Pannon ügyfeleinek száma 2006 azonos negyedévéhez képest 250 000-rel emelkedett, ezen belül a számlás előfizetések száma 153 000-rel nőt. Ez azt jelenti, hogy a Pannon ügyfélbázisán belül tovább, 1,9 százalékponttal emelkedett a számlás előfizetők aránya. Az így 39 százalékos számlás előfizetői aránnyal e tekintetben továbbra is a Pannon vezet a mobilszolgáltatók között.

Míg a teljes bevétel 2,5 százalékkal alacsonyabb volt a tavalyi év azonos negyedévében elértnél, 2007 első negyedévéhez képest 1,5 százalékkal emelkedett. A számok azt tükrözik, hogy a Pannon nagyrészt ellensúlyozta az interconnect díjak csökkenése miatti árbevételkiesést, és az árbevétel további növekedése várható az új szolgáltatások és versenyképes ajánlatok folyamatos bevezetésével.

A beruházásokra fordított összeg meghaladta a közvetlenül megelőző negyedévét, mivel a 3G/HSDPA hálózat fejlesztése a korábbiaknál is intenzívebben folyt. A gyakorlatilag 100 százalékos mobil szélessávú lefedettséghez a negyedév végére még gyorsabb adatátvitelt biztosító 3G/HSDPA lefedettség járul.

„A világ egyik leginnovatívabb technológiai cégcsoportja, a Telenor csoport tagjaként a Pannon folyamatosan fejleszti a legkorszerűbb hálózatokat és szolgáltatásokat. Ügyfeleink egyúttal továbbra is számíthatnak ránk, mint olyan szolgáltatóra, amely könnyen használható, egyúttal megfizethető termékeket nyújt számukra. Rendkívül izgalmas időszak ez a mobil távközlés egésze, de különösen a Pannon számára” – mondta Ove Fredheim. “Új hálózatok, új szolgáltatások, új kedvezmények – és egy új Pannon-székház, amely mindezt megtestesíti. A Pannon a sikeres jövőre fordítja erőforrásait.”

 

*Az elmúlt 3 hónapban aktív kártyás előfizetők kerültek beszámításra.