Auditált internet

, 2000. február 3. 22:13
Február 1-jén hivatalosan is elindult a Medián Webaudit elnevezésű szolgáltatása, amely független látogatottsági statisztikát szolgáltat a magyar tartalomtulajdonosok weboldalairól.
Ez a tény új korszakot nyit a magyar internetezés történetében, hiszen először nyílik lehetőség arra, hogy a korábbi, becslésre és önbevallásra alapuló adatok helyett független, objektív mérésre alapozzák azokat a mutatószámokat, amelyek az internetipar jelenlegi helyzetét és alakulását jellemzik. A hiteles adatközlés nemcsak az internetbe mint reklámmédiumba vetett bizalmat erősíti majd, de a felhasználókat is tájékoztatja az egyes weboldalak nézettségben megmutatkozó minőségéről.

A méréshez a piackutató cég oldalanként egyedi mérőkódot állít elő, amely nem más, mint egy HTML programrészlet. Ezt a kódot az adott site tulajdonosa beilleszti az auditálni kívánt oldalakba, és ennek alapján a Webaudit szerveren futó szoftver számlálja az oldalak letöltését, továbbá az odalátogató felhasználók számát. A mérési rendszer, amely mind technikai, mind terminológiai szempontból megfelel a nemzetközi gyakorlatnak, az előző egy, hét és tizennégy napról, valamint az előző egy hónapról készít statisztikákat.

Az auditált adatokat a Medián honlapján, egyelőre jelszóval védett területen helyezték el, de hamarosan minden érdeklődő számára nyilvánosan is hozzáférhetők lesznek.

Számos magyarországi tartalomszolgáltatóhoz hasonlóan a MatávNet is csatlakozott a rendszerhez. A piacvezető internetszolgáltató [origo] nevű portálját és az [origo] Freemail ingyenes levelezőrendszert auditáltatja. A mérés alapján már most kimutatható, hogy a MatávNet tartalomszolgáltatásai a leglátogatottabb magyar weboldalak.