Beszélő robot az ügyintéző a budaörsi városházán

MTI Sajtóadatbank, 2007. szeptember 12. 10:04

Beszélő robotot állítottak üzembe ügyintézőként a budaörsi városházán, a berendezés felgyorsítja, leegyszerűsíti az okmányirodához forduló lakosok ügyes-bajos dolgainak intézését - közölte Wittinghoff Tamás keddi sajtótájékoztatóján.

A 26 ezer lakosú Pest megyei város polgármestere elmondta, hogy a Kati névre keresztelt közigazgatási terminál célja a hivatalba érkező állampolgár előzetes tájékoztatása elintézendő ügyei különféle paramétereiről. Így mire az okmányirodában sorszámot húz, az ügyfél már tisztában lehet azzal, hogy a konkrét probléma elintézéséhez milyen mellékleteket kell benyújtani, kitölteni.

A beszélő terminál érintésre reagáló képernyőjén keresztül meg lehet tudni az összes információt, amelyeket akár ki is lehet nyomtatni. Az ügyfél beszerezheti ezeken felül egyebek mellett az az adóügyekkel, az üdülési csekkel, az EU-pályázatokkal kapcsolatos tudnivalókat, valamint időpontot is kérhet, amivel a sorban állást lehet megtakarítani - tette hozzá a polgármester.

A Magyarországon elsőként Budaörsön üzembe helyezett berendezés 2,5 millió forintba került, és hatéves előkészítő munkával a hazai AITIA International Zrt. szakembergárdája fejlesztette ki - hívta fel rá a figyelmet Wittinghoff Tamás.