A sikeres keresőmarketing 10 szabálya

forrás Prim Online, 2007. szeptember 28. 09:06

A célirányos online-marketing egyre elterjedtebb kommunikációs eszköz a vállalkozások körében. Az online reklámköltések folyamatos növekedést mutatnak, csak idén 28 százalékkal nőttek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. A módszer kétségtelen nagy előnye más médiumokkal szemben, hogy a rendszernek köszönhetően a hirdetés azoknak jelenik meg, akik a „kulcsszavakat” keresik, így célirányosan a legjobb helyre jut el.

Kálmán Tamás, az ETARGET Kft magyarországi vezetője szerint ez a gyors növekedés hazánkban is megfigyelhető. Elmondta, hogy az ágazat rohamos fejlődésével, a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költségek is nagymértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.

10 jó tanács online reklámkampány során:

1. Keresőszó meghatározása.
A célzott internetes reklám a kulcsszavakon alapszik. Ha egy internetes keresőbe valaki beírja azt a bizonyos szót, amire Ön hirdet, akkor a felhasználónak megjelenik a hirdetés. Az ETARGET rendszerében megtudhatja az Ön által megadott szóra és annak szókapcsolataira hányan keresnek rá, és kik azok a hirdetők, akik már használják kampányukban. A keresőszó kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy minél keresettebb egy-egy szó, annál drágább a kattintási ára. Ezért javasolt olyan szavakat keresni, amelyeket gyakran kerestek, de a hirdetők még nem aknáztak ki, a kezdetekben ezzel jelentős költségeket takaríthat meg.


2. Adjon meg ingyenesen több kulcskifejezést.
Minél több kulcsszót ad meg, annál pontosabb a hirdetés célzottsága, miközben csökkenti az erre irányuló költségeit (specifikus szóra kevesebb a hirdető, így alacsonyabb az ár is). Ne felejtse el, hogy a keresések több mint fele 2, vagy annál több szóból áll.


3. A keresőszót használja a hirdetés leírásában is.
Jelentős különbség van egy online és egy „hagyományos“ reklámszlogen megírásában. Míg az utóbbi keresletet próbál előidézni, addig az internetezők célirányosan próbálnak keresni, nincs idejük hosszú, általános tartlmú szövegek olvasására. Ha a reklámhirdetés szövegben is fel van tüntetve a keresett szó, azzal akár 35%-kal is növelhető a kattintási aktivitás.


4. Kezelje különállóan az egyes szavak árait.
Válassza ki azokat a kulcskifejezéseket, amelyek leginkább jellemzik termékét, szolgáltatását, majd növelje az adott szavak árait úgy, hogy így az Ön hirdetése a versenytársak előtt jelenjenek meg. Így maximalizálhatja az interneten szerzett ügyfelek számát.


5. Irányítsa megfelelő helyre látogatóit.
Az internetfelhasználók kényelmesek, az információ keresése során nem akarják az egész honlapot átböngészni. Éppen ezért irányítsa a látogatókat egyenesen arra az oldalra, amelyen megtalálható a hirdetésben kínált szolgáltatás, vagy termék.


6. Gondolkozzon lokálisan.
Amennyiben a kínált termék vagy szolgáltatás lokális jellegű, úgy a hirdetés szövegében ajánlott az adott régiót feltüntetni. Ezzel csökkentheti a reklámköltségeket, hiszen a más térségekből érdeklődők nem fognak rákattintani a hirdetésre.


7. Hirdessen megszakítások nélkül.
Az internetfelhasználók szokásainak tanulmányozása rámutatott, hogy nagyon gyakran csak arra emlékeznek, hogyan találtak rá az adott honlapra, viszont a pontos címet nem tudják. Ezért a folyamatos hirdetést ajánljuk, hogy a felhasználó újra megtalálja az Ön honlapját.


8. A hirdetésben jelenítse meg az árat.
Azok közül, akik beírják az Ön kulcsszavát egy keresőbe, még nem biztos hogy vásárolni is szeretnének. Előfordulhat, hogy a beírt szót más célból keresik, esetleg csak szörföznek a neten. Ha a hirdetésében feltünteti az árat, akkor pontosan azokat fogja megszólítani, akiknek érdkekükben is áll vásárolni.

9. A hirdetésben tüntesse fel a cégnevet is. A szöveges hirdetésben érdemes feltüntetni cégének nevét, amennyiben az Ön márkaneve már ismert, és az ügyfelek számára minőségi vagy árgaranciát jelent. A potenciális ügyfél szívesebben kattint egy általa ismert márkanevet tartalmazó linkre, mint egy semmitmondó szöveges üzenetre.


10. Ellenőrizze költségeit. Határozza meg, hogy maximálisan mekkora összeget szeretne elkölteni havonta. Az ETARGET rendszerben ezzel a beállítással ellenőrizni tudja folyamatosan, hogy mennyibe kerül a hirdetése. Így nem fordulhat elő, hogy számlaegyenlege korábban merüljön le, mint ahogy azt Ön szerette volna.

Fogalommeghatározás

PPC – pay-per-click, kattintás alapú fizetett hirdetés. Nem is annyira definíció, hanem az  internetes hirdetések egyik lehetséges fizetési elve. PPC alapú lehet a bannerhirdetések elszámolása is, annak ellenére, hogy ez nem szokványos. Az ETARGET szolgáltatása PPC alapon működik – az ügyfél nem fizet a megjelenítésért, hanem csakis a kattintásért.

SEO - search engine optimization. A kersőmarketing egy fajtája, amely arra szolgál, hogy a keresők által visszaadott eredmény-listákban weboldalunk minél előbbre rangsorolódjon, s így mind többen válasszák azt és jussanak ezáltal oldalunkra.