A Sony kivásárolja LCD üzletágából a Toyotát

Kiss Ádám Zoltán, 2007. szeptember 28. 18:34

A Sony hivatalosan is bejelentette, hogy eredeti üzleti tevékenységére kíván koncentrálni, ebben a folyamatban a legnagyobb lépés a Toyota kivásárlása saját LCD gyártásából.

A Sony a romló pénzügyi eredmények miatt elhatározta, hogy számos apró kiegészítő területet épít le, és eredeti profiljára, a fogyasztói elektronikai cikkekre koncentrál a jövőben. Ennek a folyamatnak a részeként a cég most megvásárolja a Toyotával eddig együttműködésben vezetett vállalatrészek külsős tulajdonát, ami egyben a legnagyobb volumenű pénzmozgást jelenti a programban. Két vegyes vállalatról van szó, az egyik a Sony által létrehozott ST Liquid Crystal Display, melybe 50 százalékkal szállt be a japán autógyártó, a másik az ST Mobile Display, melyben 20 százalékos részesedést szerzett, a fennmaradó 80 százalék pedig a Sony kezében volt. Mindkét vállalat a Sony nyereséges üzletágai, a fényképezőgépek, mobiltelefonok, kamerák számára szükséges részegységeket állítja elő. A két vállalat egyesül, ám ebben már 86 százalékos részesedése lesz a Sony-nak, 14 százalékot tart meg a Toyota. A folyamat 2009 március 31-el zárul majd le hivatalosan, pénzügyi részleteket nem közöltek, csupán az üzlet méretét érzékeltették. A háttérben a tajvani AU Optronics és Chi Mei Optoelectronics, valamint az LG.Philips LCD konkurenciája húzódik meg. Az új vállalat eredményeiből ugyan a Toyota is részesül, ám olyan többségi tulajdont szerez a Sony, mely sokkal gyorsabb döntéshozási folyamatokat, piaci reagálást biztosít a japán elektronikai óriás számára.