Függetlenedik a Microsofttól a Halót fejlesztő szoftvercég

Milkovits Gábor, 2007. október 7. 19:16

Alig több mint egy héttel az óriási sikerrel debütáló Halo3 videójáték premierje után a Microsoft és a játékot fejlesztő Bungie bejelentették, hogy a cég függetlenedik a szoftverkonszerntől.

A lépés meglepő annak fényében, hogy a Halo 3-ból egy hét alatt közel 3 millió, az összes Halo játékból pedig eddig mintegy 18 millió kópiát adtak el. Azaz a Bungie a Microsoft égisze alatt is hihetetlenül sikeresnek bizonyult, most mégis a függetlenséget választotta. A játékfejlesztőt ismeretlen összegért kivásárolták a cég vezetői, míg a Microsoft kisebbségi tulajdonos maradt. A lépés utat nyithat a Bungie előtt ahhoz, hogy más konzolokhoz is fejleszthessen játékprogramokat, ugyanakkor a Halo-széria szellemi tulajdonjoga a Microsoftnál marad, a további részek fejlesztésére pedig hosszú távú együttműködési szerződést kötöttek a Microsoft Game Studios-al. Ennek része egy olyan epizód is, amelynek látványvilágát részben a Gyűrűk Ura trilógiát is rendező Peter Jackson tervezi majd.

Brian Jarrard, a Bungie franchise-és közösségi igazgatója a BBC-nek elmondta, hogy a Microsoft mindvégig rugalmas tulajdonos-partner volt, így a cég nem valamiféle „Halo-gyártási” kényszer miatt függetlenítette magát. Az 1991-ben alakult cég a Marathon és a Myth játékokkal vált híressé, majd röviddel a Halo fejlesztésének megkezdése után vette meg a Microsoft. A mostani szétválást megelőzően minden munkatársnak felajánlották, hogy ha akar, a Microsoftnál maradhat, azonban ezt csak egy-két ember választotta, személyes okokból.