Tovább növelte előnyét a PC-piacon a HP

Takács Zsolt, 2007. október 20. 18:04

A legfrissebb statisztikai adatok szerint a Hewlet Packard további erősödést könyvelhetett el a harmadik negyedévben a konkurensekkel szemben.

Az IDC piackutató intézet által közzétett tanulmányban az olvasható, hogy a HP a PC-piacnak a 19,6%-át tudhatja magáénak (ami 33%-os bővülést jelent), s így 4,4%-kal több számítógépet értékesített világszerte a júliustól szeptemberig terjedő időszakban, mint legnagyobb riválisa, a Dell, amely vállalatnak hosszú idő óta először sikerült ismét túllépnie a tízmilliós eladási határt. A harmadik helyet a kínai Lenovo érdemelte ki 8,2%-kal, a dobogóról pedig épp hogy csak lecsúszott az Acer (8,1%).

Az IDC adatai szerint a harmadik negyedévben közel 67 millió számítógép talált gazdára, ami 15,5%-al több, mint az előző év ezen időszakában. A piackutatók a noteszgépek iránti egyre növekvő kereslettel magyarázzák a PC-piac rohamos bővülését. A Gartner jelentéséből kiderül, hogy az Egyesült Államokban az elmúlt három hónapban több laptop fogyott, mint asztali PC.

Szerző: Genda Csongor Zoltán