A MonDoc System támogatja az Ügyfélkapun történő ügyintézést

forrás Prim Online, 2007. november 7. 09:26

A MonDoc System, a Montana Zrt. piacvezető integrált irat- és dokumentumkezelő megoldása egy új Portál modullal bővült, amelynek segítségével a MonDoc System támogatja az elektronikus ügyintézést az interneten, az Ügyfélkapun keresztül. Az új Portál modul automatikusan érkezteti, visszaigazolja, iktatja a beérkező elektronikus iratokat, és segítséget nyújt az ügyintézéshez, például a szükséges iratok hiánypótlásához. A MonDoc System új Portál modulja közvetlenül kapcsolódik az Ügyfélkapuhoz. Az integráció segítségével a MonDoc Portál rendszerből új ügyek indíthatóak és a folyamatok nyomon követhetőek. A MonDoc System új funkciói jelentősen leegyszerűsíthetik az állampolgárok számára az ügyintézési folyamatokat, és lehetőséget biztosíthatnak a teljes körű elektronikus ügyintézésre.

„A közfeladatot ellátó szervek 2009. január 1-től kizárólag minősítéssel rendelkező iratkezelő szoftvert vezethetnek be, és a korábban alkalmazott iratkezelő szoftvereket is auditálniuk kell a többször módosított 1995. évi LXVI. törvény 7.§ (2) szerint. MonDoc System irat- és dokumentumkezelő rendszerünk - mely 2006. novembere óta rendelkezik az Iratkezelési Szoftverekre vonatkozó teljes körű tanúsítvánnyal - minden közintézmény számára ajánlott rendszer. Az új Portál modullal és számos új funkcióval bővített MonDoc Systemet a CERTOP Termék- és Rendszer Tanúsító Ház 2007. október 24-én auditálta, és állította ki a kibővített tanusítványt” – mondta Kun Éva, a Montana Zrt. elnöki tanácsadója.

A törvényi előírásoknak megfelelően a rendszer biztosítja a nem párbeszédre épülő elektronikus ügyintézést. Az elektronikus ügyintézés során a rendszer támogatja a kérelmek és formanyomtatványok elektronikus úton, illetve a portál rendszeren keresztül – Ügyfélkapu csatlakozással – történő benyújtását is. Az elektronikus ügyintézés során a MonDoc System ellátja a kérelmek automatikus érkeztetését, illetve iktatását, az átvételi nyugtát tartalmazó elektronikus visszaigazolás megküldését. A MonDoc portál rendszer gondoskodik a felhasználók regisztrációjáról, Ügyfélkapuhoz történő csatlakozásról, a viszontazonosítás ellátásáról, valamint az ügyfelek számára a benyújtott ügyek nyomon követhetőségéről. Az Ügyfélkapu és a MonDoc Portál között egy IPSEC biztonságos csatornán történik a közvetlen kommunikáció.

További információ
A 24/2006. (IV.29.) BM-IHM-NKÖM együttes rendelete az alábbi weboldalon érhető el:
http://www.bm.hu/kif/24_2006_BMrend.pdf
Az 1995. évi LXVI. törvény az alábbi weboldalon érhető el:
http://www.complex.hu/kzldat/t9500066.htm/t9500066.htm