1 milliárd szem rizzsel támogatták az internetezők az ENSZ kampányát

Mészáros Péter, 2007. november 12. 07:05

Az Egyesült Nemzetek egy igen érdekes kampányt indított, melyben kizárólag internetezők vesznek részt, egy kis játékkal és néhány kattintással úgy segíthetünk az éhezőkön, hogy közben adományokat sem küldünk.

Az ötlet kitalálója, John Breen egy kizárólag reklámokra épülő támogatási rendszert dolgozott ki. A http://www.freerice.com oldalra belépve a felhasználó kis nyelvészeti játékkal találja magát szemben. Nem kell számlaszámokra befizetni, nincsenek szerencsétlen sorsú éhező gyerekekről készült sokkoló képek, csupán egy egyszerű kérdés megnyugtató zöld háttér előtt. A rendszer megad egy szót, és annak négy lehetséges szinonimáját, melyek közül csak egy valós. Mindössze az a feladatunk, hogy nyelvtudásunkat tesztelve rákattintsunk a szerintünk helyes rokon értelmű szóra, a rendszer pedig közli, hogy helyes-e a válasz, ha nem, mi a megoldás, és hogy éppen 10 szem rizzsel támogattunk az éhezőket. A válaszok alatt ugyanis nem túl tolakodó módon reklámokat helyeztek el, és ezek bevételéből jön létre adományunk. Az elemzők szerint az oldal igazi mérföldkőnek számít, és nem csak az adományok gyűjtésében, ezt mutatja az is, hogy október 7-én, megnyílása napján mindössze 830 szem rizst gyűjtöttek, november 8-án azonban már csak azon az egy napon 77 milliót. Akinek tehát kedve van egy kis fejtörőhöz, látogassa meg az oldalt, angolul beszélők előnyben.

 

Kiss Ádám Zoltán