ÖNKIF: Pályázat az önkormányzatok információs rendszereinek fejlesztésére, az elektronikus ügyintézés bevezetésére

forrás Prim Online, 2007. november 21. 11:24

Az e-Írástudásért Közhasznú Alapítvány újabb pályázati programjának célja az önkormányzatok átfogó, integrált információs rendszerekkel való ellátása, az elektronikus ügyintézés bevezetése, az ügyintézés e-készenléti szintjének emelése és ezekkel az eszközökkel az e-önkormányzat létrejöttének elősegítése.

Az NFT I. keretében 2003-2006 között az önkormányzatok több jelentős informatikai fejlesztési támogatásra pályázhattak és pályáztak is. Az uniós forrásokból a nyertes önkormányzatoknál valamilyen formában elkezdték megvalósítani az e-önkormányzati modellt.

A korszerszerűbbé váló informatikai infrastruktúra, a nagyobb sávszélesség elérhetővé tétele megteremtette a lehetőséget arra, hogy a nemzeti és az európai uniós informatikai stratégiában is kiemelten fontos cél megvalósulhasson, azaz létrejöjjenek az e-önkormányzatok.

Számos olyan jól működő e-önkormányzati modell valósult meg (Kiskunhalas, Mórahalom, Szeghalom, Érd), amelyek mint bevált megoldások követendő példát nyújtanak a többi önkormányzat számára. Az akciótervek várhatóan minimális mértékben tartalmaznak az önkormányzatok informatikai fejlesztését támogató programokat.

Az e-Írástudásért Közhasznú Alapítvány szerint a fejlődés útja már ki van jelölve, csak a megvalósításhoz szükséges eszközöket és alkalmazásokat kell megismertetni az önkormányzatokkal, valamint ezeket a megoldásokat elérhetővé is kell tenni számukra.

Az e-Írástudásért Közhasznú Alapítvány alapvetése, hogy az információs társadalom felépítését csak összefogással lehet elindítani, életben tartani. Ennek megfelelően jelen pályázati kiírás keretében is az önkormányzatok számára elérhető áron szeretnék biztosítani olyan, az e-önkormányzat megteremtéséhez, valamint hatékony működéséhez nélkülözhetetlen szoftvereket és alkalmazásokat, amelyek már működnek és bizonyították használhatóságukat.

Ezen cél megvalósításában partnerre talált az InterMap Térinformatikai Tanácsadó Iroda Kft. személyében, amely egy olyan önkormányzati ügyviteli alkalmazásokat fejlesztő cég, amelyik már rendelkezik az önkormányzati ügyvitelt csaknem teljes egészében lefedő és már bevált e-önkormányzati megoldás csomaggal.

Az összefogás egy olyan pályázati kiírást keltett életre, amely keretében az önkormányzatok és különösen a hátrányos helyzetű önkormányzatok pályázhatnak és nyerhetnek el támogatást. A pályázati támogatás által csökkentett áron szerezhetik be a működési hatékonyságuk javítása, költségcsökkentés és a szolgáltatások minőségének javítása érdekében nélkülözhetetlen szoftvereket és ügyviteli alkalmazásokat.

E pályázat keretében meghirdetésre kerülő szoftverek és szakági alkalmazások biztosítják a szolgáltató szerepkört támogató kommunikációs feltételrendszert, amely elősegíti az önkormányzat külső- és belső környezetével való megfelelő kapcsolattartást és információcserét, valamint támogatják a hatékony információ gazdálkodás megvalósítását is. A korábbi szigetszerű alkalmazások kiváltásával átfogó integrált megoldást kínálnak.

A pályázati program célja az önkormányzatok átfogó, integrált információs rendszerekkel való ellátása, az elektronikus ügyintézés bevezetése, az ügyintézés e-készenléti szintjének emelése és ezekkel az eszközökkel az e-önkormányzat létrejöttének elősegítése.

Beadási határidő december 7.

További információ