Nagy az érdeklődés az új fényképezőgépek iránt

Széles Csongor, 2007. november 22. 13:18

A digitális fényképezőgép-eladások a legoptimistább elvárásokat is messze meghaladják. A vásárlói főhullámot két évvel ezelőttre várták a szakértők, majd utána lassú csökkenést jósoltak. Ennek ellenére idén az eladások 16%-kal nőni fognak, amelyet - a szakértők szerint - 2008-ban újabb 8%-os növekedés követ majd.

"Komolyan azt gondoltuk, hogy megtorpan az érdeklődés" - mondta Chris Chute az IDC elemzője. "De az emberek vagy most frissítik fel felszereléseiket, vagy pedig a lefutott modelleket most cserélik le." Az IDC megállapításai szerint az idén körülbelül 122 millió fényképezőgépet szállítanak a boltokba a 2006-os 105 millióhoz képest.
A fényképezőgép-gyártók olyan technikai újításokkal álltak elő, amely egyre csábítóbb a felhasználók számára, amilyen például a képstabilizátor, amelyet korábban csak a videokamerák kínáltak.
"Ez teljesen érthető" - magyarázza Chute. "Nem akarsz bemozdult képeket? Próbáld ki ezt a fényképezőgépet, amely kompenzálja a kéz remegését - és ez kiválóan működik".
Az USA-ban a háztartások 65%-a rendelkezik legalább egy digitális fényképezőgéppel, azaz 106 millió fényképezőgép-tulajdonost számlálhatunk a Photo Marketing Association szerint.

A digitális fényképezőgép ipar legdinamikusabb területe a digitális tükörreflexes szegmens, amely lehetővé teszi, hogy igényeink szerit válasszuk meg az objektíveket. Ezek a fényképezőgépek minőségben messze túlszárnyalják a kompakt modelleket, emiatt drágábbak is. A digitális tükörreflexes fényképezőgépek korábban átlagosan 1000 dollárba kerültek, ám ma már ár tekintetében is sokkal versenyképesebbek lettek. A Nikon és a Pentax belépő DSLR modelljeiért 500 dollárt kell kifizetni, és a szakértők szerint az ünnepekre ez az összeg akár 300 dollárra is csökkenhet.
A Pentax K100D DSLR fényképezőgép a tengeren túl az agresszív akcióknak köszönhetően már 349 dollárért is hazavihető. A legnagyobb árcsökkenések általában karácsony tájára várhatóak, ugyanakkor a téli szezonban értékesítik a fényképezőgépek 45%-át.
Az 2007-es év harmadik negyedévében 8,4 millió fényképezőgép talált gazdára az IDC szerint, és továbbra is a Canon vezeti a toplistát (23%). A harmadik negyedévben a Sony volt a második (18%) és a Kodak végzett a harmadik helyen (15%).