Ismét jelentősen nőtt a Google részesedése a keresőpiacon

Milkovits Gábor, 2007. november 22. 19:41

A most közölt hivatalos adatok szerint októberben 1,5%-kal nőtt a Google részesedése az amerikai internetes keresőpiacon.

Ezzel a Google immár a keresések 58,5%-át tudhatja magáénak a tengerentúlon, szemben a szeptemberi 57%-kal. Az összes platformon eszközölt keresések száma tavaly októberhez képest nagyjából 5%-kal, idén szeptemberhez viszonyítva pedig 12%-kal növekedett az Egyesült Államokban, azonban ezt a gyarapodást a legjobban a Google tudta kihasználni. A Yahoo részesedése 23,7%-ról 22,9%-ra, a Microsoft-é 10,3%-ról 9,7%-ra, az AOL Time Warner-é pedig 4,3%-ról 4,2%-ra esett vissza, míg az Ask-é 4,7%-on stagnált. A hírre reagálva a Google részvényei 3 százalékpontot emelkedtek és elérték a 670 dolláros árfolyamot a Nasdaq elektronikus tőzsdén, míg a versenytársak papírjai visszaestek.

Érdekesség, hogy a Credit Suisse brókerei 900 dollárra értékelték a cég papírjait, arra hivatkozva, hogy a vállalat hosszú távon monopolizálni fogja az internetes keresést. Az utóbbi hónapokban a ComScore egy újfajta módszerrel is méri a keresőszolgáltatók forgalmát, mégpedig a keresésen kívül az egyéb jellegű tartalomszolgáltatások forgalmát, például a Google-nál a YouTube videómegosztót is beleszámítva. Ebben a tekintetben a Google oldalaira 18,4%-kal látogattak el többen októberben, mint az előző hónapban, míg a versenytársak mind csupán egyszámjegyű növekedést produkáltak.