Azonnal hiánycikk lett az Amazon e-könyve

Kiss Ádám Zoltán, 2007. november 23. 10:03

Az Amazon.com nagy figyelemmel kísért bemutatója után a Kindle nevű vezeték nélküli e-könyv minden egyes legyártatott darabja gazdára talált.

A világ legnagyobb online kiskereskedelmi forgalmazója nem véletlenül adta ki a készüléket saját neve alatt, a Kindle hároméves fejlesztői munka eredménye, és egy új kategóriát kíván létrehozni a piacon. A korábbi e-könyvek tulajdonképpen egy hordozható PC-kijelzőhöz hasonlítottak, csak a gépről voltak tölthetők, míg az Amazon terméke közvetlenül vezetéknélküli hálózatról képes letölteni az anyagokat, így például nyaralás és utazás közben is hozzájuthatunk a legfrissebb információkhoz, mint például az aznapi újságok. A legnagyobb kritika mégis éppen az újságok kezelése miatt érte a Kindle-t, hiszen az Amazon tartja kezében a tartalom forgalmazását is, ők pedig az online napilapokért is előfizetési díjat kérnek. Míg a kritikusok elismerik a készülék erényeit, mint a könnyű használhatóság, kritizálják a gyártó-forgalmazót, hiszen egyébként ingyenes anyagokért is pénzt kér.

A 800x600-as felbontás ugyan nem tűnik túl nagynak, de az e-papír jellegű kijelző miatt kiváló olvashatóságot tesz lehetővé, és a nem-színes kijelző is négyfokozatú szürke-kezeléssel rendelkezik. A 399 dolláros készülék azonban a jelek szerint meggyőzte a vásárlókat, két nappal a forgalmazás megindulása után már elfogyott az összes elérhető példány, és további rendeléseket csak december 3-i szállítással vesznek fel.