MHM: kihívás-megfelelés ügyfélszolgálat-korszerűsítéssel

Kovács Attila, 2007. december 12. 13:10

A cég mai budapesti sajtótájékoztatóján kiderült, ügyfélszolgálatának teljes megújításával, az értékesítési és ügyfélszolgálati területek integrálásával válaszol az MHM Computer Kft. az adattárolási piacon jelentkező egyre nagyobb kihívásokra.

Lyócsa István ügyvezető igazgató kitért rá, 2007-ben felerősödött a tendencia, amely a kapacitásigény rohamos bővülése mellett az eladási árak folyamatos csökkenésével párosul, nehéz versenyhelyzetet teremtve az adattárolási megoldások szállítói számára. A verseny kiélezettségét jól mutatják a számok: az MHM forgalma a növekvő rendelésállomány mellett is csökkent. Míg 2006 december végén az árbevétel megközelítette az 1,7 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedést jelentett az előző év hasonló időszakához képest, idén az éves várható forgalom 1,5 milliárd lesz (ehhez a dollár folyamatos árfolyamcsökkenése is hozzájárult).

Az MHM a szolgáltatási kör bővítésében, az ügyfélszolgálat teljes átalakításában látja a fő kitörési pontot. Jelenleg az MHM ügyfélszolgálat tevékenysége elsősorban az új eszközök installálását és a hibaelhárítást jelenti. Ezek mellett az ügyfélszolgálat munkatársainak a jövőben hatékonyabban kell részt venniük az értékesítési munkában is, vázolta az átalakítás stratégiáját Horváth Norbert, az MHM ügyfélszolgálati igazgatója. Fel kell ismerniük ügyfeleink sajátos igényeit, és azonosítaniuk kell azokat a műszaki fejlesztési lehetőségeket, amelyek segíthetnek ügyfeleiknek informatikai rendszereik jobb, hatékonyabb kihasználásában. Terveik között szerepel kifejezetten ügyfélszolgálati termékek kialakítása, amelyek értékesítése az ügyfélszolgálat feladata lenne. Ezekben az esetekben az ügyfélszolgálat az igények felmérésétől kezdve, az ajánlatadáson, az esetleges prezentáción át a megvalósításig lefedi az elvégzendő munkát (support szerződések megkötése, megújítása,  adhoc jellegű konfigurálási, bővítési feladatok elvégzése, egy komplett termékcsomag értékesítése stb.). Konfigurálás esetében az ügyfélszolgálat munkatársai fel tudják mérni az elvégzendő munka mennyiségét, az érvényben lévő céges óradíjak alapján pedig már az ajánlati árat is ki tudják alakítani. Bővítés, új termékek és komplett termékcsomagok eladása esetén, az ajánlati árak meghatározásához pedig természetesen szükség lehet a kereskedő kollégákkal való egyeztetésre is. Az ilyen új feladatok elvégzésének elősegítésére az ügyfélszolgálat részére is készül üzleti terv, amely tartalmazni fogja az ügyfélszolgálat fent felsorolt tevékenységei által elérendő bevételi számokat.

A jövőben a cég nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a kereskedő kollégák eddiginél is hatékonyabb támogatására műszaki oldalról. Ehhez olyan komplett termékcsomagok kialakítását tervezzük, amelyek az MHM által forgalmazott hardver- és szoftvertermékek felhasználásával egy adott típusú feladatot fed le. Ilyen lehet például egy komplett backup környezet kialakítása szalagos és lemezes tárolórendszerrel és a szükséges szoftvertermékkel kombinálva, vagy egy katasztrófa tűrő MS Exchange környezet létrehozása szintén a szükséges szoftver- és hardvertermékekkel. Kiemelten foglalkoznak a jövőben a VmWare cég termékeivel mind szerver, mind munkaállomás oldalon. Ezekből is terveznek kialakítani néhány, egymással igény szerint rugalmasan kombinálható csomag-megoldást. Tesztlaboruk adta lehetőségeket felhasználva, egy rugalmas demo környezet kialakítása is folyamatban van a Budapest Aradi utcai telephelyen.