22 milliárd jent pumpál a Sony az OLED technológiába

Milkovits Gábor, 2008. február 20. 08:08

A Sony 22 milliárd jent (kb. 36,7 milliárd Ft) fektet be az OLED képernyőpanel-gyártásba a közeljövőben, hogy ezzel még inkább megalapozza vezető pozícióját a technológiában.

A japán elektronikai óriás úttörő szerepet játszott és most is élen jár az OLED képernyők és televíziók terén, habár a világon elsőként Japánban forgalomba hozott 11 colos (kb. 28 cm) XEL-1 készülék ára 200 ezer jen (kb. 334 ezer Ft), ráadásul csak havi 20 ezer darab készül belőle. Az OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket, ám amint azt a fenti ábra is mutatja, a gazdaságosan gyártható méret egyelőre erősen korlátozott.

A Sony a többi gyártóhoz hasonlóan egyelőre nagy többségében hordozható készülékekhez gyárt kisméretű OLED kijelzőket, így nem véletlen, hogy a 22 milliárd jenes beruházásra a cég mobilkijelző-részlegének TFT-üzemében kerül sor. A relatíve nagyméretű, televíziókba és számítógépes monitorokba szánt OLED képernyőpanelek gyártása a tervek szerint 2009 áprilisában indul majd az üzemben.