A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line

MTI Sajtóadatbank, 2008. február 27. 08:24

A magyarországi internetezők 45 százaléka vásárolt már az interneten, ugyanakkor az - on-line vásárlást ismerő – internet-használók 36 százaléka kockázatosnak tartja azt - közölte az internetes kutatásokkal foglalkozó Gemius Hungary Kft.

A közlemény szerint az internetezők 51 százaléka szeret vásárolni, és 91 százalékuk tisztában is van az on-line vásárlás lehetőségével. Az internetes vásárlást már kipróbálók 24 százaléka legalább havonta egyszer él a lehetőséggel, 23 százalékuk, pedig gyakrabban szeretne on-line vásárolni. A közlemény szerint a felhasználók akkor vásárolnak szívesebben az interneten, ha kedvezményekkel (16 százalékuk) vagy alacsonyabb árakkal (18 százalékuk) találkoznak. Az internetezők az on-line üzleteket előnyben részesítik az aukciókkal szemben, előbbiekben a vásárlók mintegy 92 százaléka költött már pénzt korábban - áll a közleményben.

Az on-line üzletek legnagyobb előnye az internetezők szerint az időmegtakarítást és a rendelés leadásának tetszőleges ideje. Ezzel szemben az aukciókon a nehezen fellelhető tárgyakat is könnyebb megtalálni. Az internetezők leggyakrabban könyveket, CD lemezeket és filmeket vásárolnak, az internetes áruházak ügyfeleinek 61 százaléka, az aukciók vásárlókörének 43 százaléka fizetett ilyen termékekért. Az előbbi termékkategóriáktól eltekintve teljesen mást keresnek a vásárlók az on-line boltokban és az aukciós oldalakon. Az utóbbiakat számítógépes eszközök, ruházat vagy ékszerek esetén részesítik előnyben, azok közül, akik már vásároltak korábban aukción, minden negyedik személy fizetett ilyen termékért az adott oldalon. Ugyanakkor az internetes áruházak vásárlói vonat-, busz- és repülőjegyeket (33 százalék), valamint mozi- és színházjegyeket vettek jellemzően.