A mobilfőnök és a marketingigazgató is távozik a Motorolától

Milkovits Gábor, 2008. március 8. 22:08

Először a Motorola marketingigazgatója, majd a vállalat mobilrészlegét irányító elnöke is bejelentette, hogy távozik a súlyos gondokkal küzdő cégtől.

A Motorola először arról számolt be, hogy Kenneth "Casey" Keller marketingigazgató hivatalosan február 29-ével kilépett a vállalat kötelékéből, majd nem sokkal ezután Stu Reed, a mobilrészleget vezető elnök távozását is bejelentették. A személyi változások részét képezik annak a stratégiának, amellyel az új vezérigazgató, Greg Brown igyekszik szinte poraiból feltámasztani a vállalat mobiltelefonos ágazatát. Reed pozíciója amúgy is bizonytalan volt már egy ideje, amióta Brown februárban közvetlenül magához rendelte a mobil-üzletág irányítását. Az átszervezés és a megújulás rá is fér a nem is olyan régen még második legnagyobb mobilgyártóra. A Gartner felmérése szerint a Motorola piaci részesedése 2007-ben egy év alatt 22%-ról 11,9%-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy a harmadik helyre szorult vissza, ám itt is szorongatja már a negyedik Sony Ericsson. Eközben az üzletág forgalma a negyedik negyedéven 38%-kal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A katasztrofális szereplés hatására Ed Zander tavaly november végén lemondott 2004 óta betöltött vezérigazgatói posztjáról, átadva a helyet Brown-nak, a társaság korábbi operatív igazgatójának.

A súlyos helyzet miatt sajtóértesülések szerint a Motorola mobilrészlegének eladásán gondolkodik, ugyanakkor szakértői vélemények alapján nem sok esély van arra, hogy megfelelő áron tudja értékesíteni a leválasztott üzletágat. Elemzők nem zárták ki egy a Sony-Ericsson mintáján alapuló kooperáció lehetőségét sem – a lehetséges partnerek közt szóba jöhetne az LG, a Samsung, a kínai ZTE-re vagy akár a Google is.