Még mindig a Razrben bízik a Motorola

Milkovits Gábor, 2008. március 25. 20:33

A Motorola a céget sújtó piacvesztés és veszteségek miatt ugyan leváltott egy csomó felső vezetőt és stratégiai változásokat is ígért, most a teljesen új mobilok helyett mégis már megint egy újabb Razr készülékkel próbál megkapaszkodni az amerikai piacon.

A gyártó legújabb reménysége a MOTORZR V3 – a név nem elírás, inkább úgy tűnik, hogy a magánhangzó elhagyásával muszáj volt valami változást sugallni, ha már egy 2004-es modellről igyekeznek egy újabb bőrt lehúzni. Nos, az eddig ismertetett információk szerint a RZR V3 egyetlen valódi újítása az 1700 MHz-es AWS-támogatás, ami a CDMA világában a GSM UMTS-ének felel meg, azaz harmadik generációs szélessávú technológiát jelent. A V3 ugyanis egy az amerikai piacra szánt CDMA készülék, amely egyben a Motorola első AWS-képes mobiljának számít, ugyanakkor a nyilvánosságra hozott képek alapján szinte a megszólalásig hasonlít az eredeti, négy évvel ezelőtti Razr-re.

A Motorola Razr mobiltelefonja annak idején hihetetlenül sikeresnek bizonyult, viszont pont ez a siker fordult később a gyártó ellen. A cég ugyanis nem fejlesztett újabb, előremutató készülékeket, eközben pedig az évek során, életciklusa végéhez közeledve a Razr már csak a töredékébe került az eredeti árának, és ennek megfelelően igen keveset jövedelmezett a gyártónak.

A Gartner felmérése szerint a Motorola globális piaci részesedése 2007-ben egy év alatt 22%-ról 11,9%-ra csökkent, ami azt jelenti, hogy a harmadik helyre szorult vissza, ám itt is szorongatja már a negyedik Sony Ericsson. Eközben a cég mobiltelefonos üzletágának forgalma a negyedik negyedéven 38%-kal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. Ilyen körülmények között kérdéses, hogy valóban egy újabb Razr készülék, esetleg Razr-termékskála jelenti-e a kiutat a Motorola számára.