Érzékenyen érintheti az elektronikai eladásokat az amerikai recesszió

Milkovits Gábor, 2008. március 29. 10:49

A ChangeWave pénzügyi tanácsadó cég felmérése szerint az amerikai vásárlók túlnyomó része a gazdaság megtorpanása miatt kevesebbet tervez elektronikai cikkekre költeni az elkövetkező 3 hónapban, mint előtte.

A 4000 fős mintával dolgozó felmérés azt mutatta, hogy a megkérdezettek 90%-a az eddiginél kevesebb pénzt kíván kiadni elektronikai termékekre, és csupán 10% költene rájuk többet. Ez az eddigi legnagyobb mértékű visszaesés 2002 óta, amióta a társaság hasonló méréseket végez. A keresletcsökkenés a leginkább az LCD tévéket, a digitális fényképezőket, a mobiltelefonokat és az mp3 lejátszókat sújtja, miközben két termék iránt továbbra is növekvő az igény: a válaszadók 8 százaléka tervez Nintendo Wii játékkonzolt, 9 százalékuk pedig Blu-ray DVD lejátszót vásárolni 90 napon belül.

Érdekes részlet, hogy a legnagyobb elektronikai cikkeket (is) forgalmazó amerikai cégek közül a Best Buy, a Circuit City, az Amazon, az e-Bay és az Apple visszaesésre, a Wal-Mart viszont 12%-os forgalomnövekedésre számíthat az elkövetkező negyedévben. A nagy kérdés nyilvánvalóan az, hogy a tengerentúli folyamatok milyen mértékben hatnak ki a világgazdaságra, illetve mennyire mélyül el az amerikai válság a továbbiakban.