Megválik a keresőmarketing-részlegtől a Google

Genda Csongor Zoltán, 2008. április 4. 08:17

Mostanáig nem lehetett tudni, mi lesz a sorsa a DoubleClick online marketingrészlegének. A Google végül tegnap bejelentette, hogy feldarabolják a leánycéget, és megválnak a versenyjogi aggályokat támasztó vállalkozástól.

Az internetes marketinggel foglalkozó szakemberek rémálma volt, hogy a DoubleClick felvásárlásának a lezárulta után a keresőóriás tulajdonába kerül a reklámkiszolgáló keresőoptimalizálással foglalkozó Performics részlege is. Szakértők szerint egyenlőtlen versenyhez vezetne, ha a Google továbbvinné ezt a vállalkozást, hiszen ki ismerné jobban a keresőrobotok működését, mint a legnagyobb keresőszolgáltató? Joggal fogalmazták meg tehát félelmeiket az elmúlt hetekben a konkurens cégek. A piacvezető keresőszolgáltató képviselői azonban megnyugtatásul bejelentették, hogy feldarabolják a Performicset, a keresőmarketingre szakosodott részlegtől megválnak, és csupán az affiliate, azaz partnerprogramos üzletágat tartják meg.

A hivatalos közlemény szerint már felvette a kapcsolatot a Google-lel néhány, az eladósorba került részleg iránt érdeklődő potenciális vásárló.