Konszignációs raktárkezelés SAP-hoz kapcsolódva

forrás Prim Online, 2008. április 9. 11:05

Áttekinthető és pontos információt szolgáltat a konszignációs raktárkészletek alakulásáról, segíti az utánrendelés folyamatát a Semmelweis Egyetem Városmajori Klinikai Tömbjében üzembe helyezett SZÁMADÓ rendszer, amely on-line kapcsolódik a MedSolution egészségügyi, illetve az SAP számviteli rendszerhez. A tavaly indult projekt legfontosabb feladata a három rendszer működésének összehangolása volt, és március 1-jétől már élesben üzemel.

A Semmelweis Egyetem Városmajori Klinikai Tömbjében zajlott projektben a SZÁMADÓ rendszer feladata a haemodinamikai és percutan angioplasztikai műtétekhez használt anyagok felhasználásának nyilvántartása, a műtők konszignációs raktárkezelési feladatainak ellátása. A Semmelweis Egyetem teljes ügyvitelét átfogó SAP rendszer és a MedSolution klinikai rendszer, valamint az ezekhez kapcsolódó SZÁMADÓ rendszer speciális feladatot old meg, négy, a műtőben elhelyezett terminállal.

A szállítók szállítási szerződések szerint viszik az eszközöket a konszignációs raktárakba, amelyekért a kórház a tényleges felhasználás alapján fizet. A raktárrendszer feladata ennek során az árumozgások nyilvántartása, a megrendelések generálása a valós felhasználás alapján. A készletből a műtétet követően, a csomagoláson szereplő vonalkód alapján vonalkód-leolvasóval beolvasva a SZÁMADÓ automatikusan vonja le a tételeket. A három informatikai rendszer integrálásának az ügyvitel automatizálásán túl az is feladata volt, hogy az intézet naprakészen kaphasson információt költségeinek alakulásáról.

Ennek előfeltétele, hogy valamennyi költségelem kimutatható legyen, így e rendszer bevezetésével például a műtétről – a SZÁMADÓ-tól átvett adatok alapján – azonnal kimutathatók az anyagfelhasználás költségei. A rendszer kialakítása során fontos szempont volt, hogy az egészségügyi szakdolgozók által is jól használható, kézreálló rendszer alakuljon ki. Az első tapasztalatok szerint ez az igény maradéktalanul teljesült.

A SZÁMADÓ-ból származó, a MedSolution és SAP rendszeren is átfutó információk alapján a beszállítók hetente (vagy igény szerint akár ennél gyakrabban), on-line jelentést kapnak a készletek fogyásról, amelynek alapján a szerződésben rögzítettek szerint gondoskodnak az áru ismételt feltöltéséről. A SZÁMADÓ szolgáltatja az adminisztrációhoz szükséges űrlapokat és dokumentumokat elektronikus és nyomtatott formában egyaránt.

Korábban – az egész egységre kiterjedő ügyviteli projekt bevezetése előtt – is a SZÁMADÓ valósította meg ezeket a feladatokat, az érintett résztvevők teljes megelégedésére, azonban a kiterjedt SAP és MedSolution rendszerek kiépítése során új folyamatok és működési módok, valamint felhasználói igények alakultak ki. Ehhez kellett hozzáigazítani a SZÁMADÓ rendszerét, valamint meg kellett teremteni az SAP, a MedSolution és a SZÁMADÓ kapcsolatát.