Terjeszkedik az Apple az amerikai számítógépes piacon

Milkovits Gábor, 2008. április 18. 08:28

Az Apple a Gartner felmérése szerint 6,6%-ra növelte részesedését az amerikai számítógépes piacon, globálisan ugyanakkor változatlanul 4% alatt van, amivel nem került be az első ötbe.

A Mac gépeket gyártó vállalat, amelynek igazi sikerágazata az utóbbi időben egyértelműen az iPod hordozható zenelejátszók forgalmazása, a Gartner piackutató szerint az idei első negyedévben 32,5%-kal nagyobb értékben adott el számítógépeket, mint egy évvel korábban. Ezzel sikerült megelőzniük az 5,5%-ra visszaesett Toshiba-t, és a negyedik helyre előrelépniük az Egyesült Államokban. A gyarapodásban egyfelől szerepe van annak, hogy az Apple néhány éve Intel processzorokat és hozzájuk kapcsolódó architektúrát épít számítógépeibe, amivel jobban versenyre tud kelni a PC-kkel, másrészt pedig a cég imázsát folyamatosan növeli az iPod és iPhone készülékek hatalmas sikere, ami kihat a számítógépekre is.

Miközben az iPod zenelejátszók más piacokon is igen népszerűek, a Mac számítógépeknek változatlanul csak egy viszonylag szűk réteget sikerült meghódítaniuk. A harmadik világban egyértelműen a viszonylag magas ár a visszatartó tényező, ám úgy tűnik, hogy a többség Európában sem szívesen nyúl mélyebben a zsebébe egy Mac miatt, ha jóval olcsóbban hozzájuthat egy hasonló teljesítményű PC-hez. Így aztán az Apple globális piaci részesedése továbbra sem éri el még a 4 százalékot sem, amivel nem került be az első öt közé. A legfrissebb világpiaci sorrend egyébként a Gartner adatai alapján: HP 18,3%, Dell 14,9% Acer 9,5%, Lenovo 6,7%, Toshiba 4,3%.