CIO Fórum 2008: A jövő a kontrollált menedzselt szolgáltatásoké

forrás Prim Online, 2008. április 18. 10:37

Elmúltak azok az idők, amikor az IT-döntéshozók fenntartás nélkül rábólinthatnak a teljes IT kiszervezéssel kapcsolatos tervekre. Az elmúlt években a vállalatok csupán az esetek 4%-ában hosszabbították meg IT-outsourcing szerződéseiket változatlan formában, 10%--ban felbontották azokat, a többi szerződést pedig jelentősen módosítani kellett – jelentette ki a Siófokon megrendezett mai CIO Fórumon Kovács Zoltán a Fujitsu Siemens Computers Kft. szolgáltatási üzletágvezetője.

Hangsúlyozta: égető szükség van olyan megoldásokra, amelyek a megcélzott szolgáltatási szint fenntartása mellett csökkentik a cégek IT-infrastruktúra összköltségét és támogatják a vállalat jövőbeni növekedését. A hatékony megoldást a kontrollált menedzselt szolgáltatások jelenthetik. Hozzátette: az IDC az EMEA régió infokommunikációs piacára vonatkozó előrejelzései szerint 2008-ban Európa átveszi a vezető szerepet a menedzselt szolgáltatások terén.  Magyarország sem maradhat le ebben a folyamatban.

A hagyományos teljes outsourcing nem képes teljesen lefedni a piac elvárásait, mivel ennek során a cég elveszti saját technológiai kompetenciáját, kontrollját és egyetlen szállítótól válik függővé. A saját üzemeltetés és a hosting pedig csak korlátozott mértékben hasznosítja a méretgazdaságosság előnyeit. A menedzselt szolgáltatások az IT-folyamatok és -infrastruktúrák rugalmas kiszervezését jelentik a kontroll feladása nélkül, innovatív technológiák és ITIL-alapú folyamatok alapján, használatorientált árképzései modellekkel. Így tehát a kulcs-kompetenciák visszakerülnek a vállalathoz, az ügyfél alternatív beszerzési modellt alkalmazhat az IT-infrastruktúra kiválasztott részeinél és nem kell lemondania a kontrollról és a reagáló készségről. Egyidejűleg teszik lehetővé a rugalmas alkalmazkodást az innovációhoz, a globális szintű rendelkezésre állást és a folyamatos költségcsökkentést.

A Fujitsu Siemens Computers menedzselt szolgáltatásainak egyik alappillére az automatizáció, amelynek köszönhetően a feldolgozás és hibaelhárítás csupán másodperceket vesz igénybe. A virtualizáció és a vállalat dinamikus adatközpont (DDC) koncepciója ésszerűbbé, hatékonyabbá és sikeresebbé teszi az IT-szolgáltatások működtetését. A webalapú szolgáltatási portálok pedig a vállalat számos nemzetközi ügyfelénél gondoskodnak az IT-szolgáltatások megbízható irányításáról. A különböző kontinenseken nyújtott menedzselt szolgáltatások központi kezelését a Globális Programirányítási Iroda végzi, amely a világ összes időzónájában valós időben menedzseli a szolgáltatásokat a nap 24 órájában.

A fejlett virtualizáció adaptálása, továbbá az adatközponti alkalmazásfelügyelet bevezetésének köszönhetően az IT-menedzserek a szoftvereket, illetve a szolgáltatásokat a felhasználásnak megfelelő mértékben szerezhetik be.

A Fujitsu Siemens Computers 37 országban több mint ezer helyszínen, több mint 25 ezer rendszert menedzsel. Ügyfelei között szerepelnek a többi között a Postabank Systems AG, a Metro Madrid és a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó piacvezető EOS Group.