A RAD-csoport felépítése

, 2000. február 16. 12:17
A RAD Group 13 egymástól független vállalatból áll, amelyek a hálózati és telekommunikációs ipar különböző szegmenseire szakosodva vannak jelen az általuk gyártott termékekkel és megoldásokkal. Az egyes vállalatok működését a RAD Group alapítói hangolják össze. Ennek fő jellemzője a cégek közötti technológiatranszfer, illetve az egységes marketingpolitika.
A 14 vállalat közül jelenleg mindössze három van jelen a Nasdaqon, a többi továbbra is magántulajdonban áll, s mint azt Efraim Wachel elnök-vezérigazgató lapunknak nyilatkozva elmondta, a jövőben sem tervezik a részvénykibocsátást, bár tudják azt is, hogy így sokkal nehezebb érvényesülniük az IT-piacon.

A csoport legjelentősebb tagja az 1981-ben alapított RAD Data Communication, amely különböző hozzáférési megoldásokat, eszközöket biztosít vállalati hálózatokhoz, illetve távközlési szolgáltatók gerinchálózatához. A csoport 1999-es évi árbevételének közel felét, 190 millió dollárt a RAD Data Communication adta, amelynek jelenlegi értékét szakértők 1,2 milliárd dollárra becsülik. A cég termékeinek magyarországi disztribútora a LANeX Kft.

A vállalatcsoport további tagjai alapításuk sorrendjében, zárójelben a fő tevékenységi körrel: Silicom (PC-cardok, LAN-adapterek), RIT (a fizikai kapcsolat létrehozása, intelligens huzalozási megoldások), RADCOM (WAN-, LAN-, illetve ATM-hálózatok analizálását lehetővé tévő eszközök), RADVISION (videokonferencia), RADVIEW (szoftvertesztelési megoldások), RADGUARD (adatbiztonság), GIGANET (drótnélküli WAN-megoldások), RADWIN (drótnélküli lokális átvitel), RADWARE (internetszerver-megoldások, illetve hozzáférés-menedzsment), RADLAN (LAN-hálózati technológiák, intranetek), IP-RAD (IP over Sonet/SDH), RAD-OP (üvegszálas, optikai kommunikációs technológiák), BYNET (rendszerintegrátor, illetve izraeli disztribútor).