Klikk 3.0 kiállítás és digitális játszótér premierje

Kovács Attila, 2008. május 15. 14:48

Ma ünnepélyes keretek között megnyílt Budapesten, a Jövő Háza Kiállítás területén, a Millenárison, a digitális játszótér újabb szakasza (Klikk 3.0). A sajtótájékoztatóval egybekötött megnyitón Csepeli György, a GKM közpolitikai igazgatója és Kolber István államtitkár egyaránt a kiállítás jelentőségéről beszéltek. A Klikk 3.0 az elmúlt évtized hazai K+F+I (Kutatás, Fejlesztés, Innováció) tevékenységének kiemelkedő eredményeit mutatja be. Az interaktív kiállítás május 9. és augusztus 20. között várja a hazai közönséget.

Az újabb kiállítás célja, hogy jól megválasztott példákon keresztül bemutassa a magyar innováció történetét, illetve a ma létező intézmény- és eszközrendszert. A digitális játszótér azokra a területekre helyezi a hangsúlyt, amelyek jól mutatják a technikai, technológia fejlődés lehetséges irányait Magyarországon, illetve kapcsolódnak a világ más részein folyó kutatási irányokhoz és innovációs trendekhez. Bemutatja azokat a szegmenseket, ahol már születtek jelentős magyar eredmények, amelyek hozzájárulnak a magyar társadalom életminőségének javításához, emeléséhez.

A Klikk 3.0 alapjaként szolgáló sejtrendszer (16 különálló kör alakú félig zárt stand) a K+F+I találmányait, szabadalmait, kutatási eredményeit mutatta be – szintén innovatív találmány: egy érintőképernyőkkel, számítógépekkel és digitális vizualizációs eszközökkel felszerelt „hordozó felület”. A kiállításon helyet kapnak a Nextwork robotépítő oktatási verseny pályázaton részt vett alkotások is.

A megnyitó beszédeiben is elhangzott: a kiállítás első sorban speciális oktatási funkciót kíván betölteni. Az elmúlt időszakban a diákok és gyerekek körében jelentősen csökkent a természettudományos és mérnöki képzések iránti érdeklődés, a probléma központú gondolkodás, a kreatív, alkotó készség.