A Microsoft magyarázza Ballmer nyilatkozatát

Kiss Ádám Zoltán, 2008. május 25. 18:20

Meglehetős kavarodást keltett Steve Ballmer moszkvai nyilatkozata, miszerint a Yahoo soha nem volt stratégiai célpont a Microsoft számára. A szoftvercég fontosnak tartotta, hogy pontosítsa vezérigazgatója szavait: Ballmer úgy értette, nem ez az egyetlen lehetséges stratégia.

A végelegesen még mindig nem lezárult Yahoo felvásárlás kellős közepén meglepetést keltett Ballmer nyilatkozata, melyben kissé ködösen fogalmaz. Tény, hogy mondatait többféleképpen lehet érteni, és mivel az adott kontextusban, inkább az erősebb értelmezés kínálja magát, a Microsoft tisztázni szándékozik a helyzetet. A felvásárlásra szánt 50 milliárd dollár egyéb elköltési lehetőségeit ecsetelő Ballmer kijelentése tehát hivatalosan úgy értelmezendő, hogy a Yahoo mindig is stratégiai cél volt, de nem az egyelten lehetőség a szoftvercég számára. Az ügy kényes voltát jelzi, hogy a Yahoo és a Microsoft között a hírek szerint még mindig folyik a tárgyalás.

Három lehetséges forgatókönyv valósulhat meg. Az egyik, hogy mégis teljes felvásárlás lesz, ezt a Yahoo szorult helyzete támogatná meg, hiszen jelenleg szinte csak a Google-el foghatna össze, de ez még az amerikai hatóságoknál sem találna engedélyeztetésre piackorlátozó hatása miatt, nem is beszélve az ilyen szempontból jóval szigorúbb Európáról. A másik egy részleges felvásárlás, ahol a Microsoft vélhetően a kereső üzletág megvételére összpontosítana, ezt a verziót a Yahoo függetlenségét féltők sokkal jobbnak tartják az előbbinél. A harmadik, hogy semmilyen felvásárlás nem lesz, ez viszont a Microsoftot hozza nehéz helyzetbe, mert tény, hogy elég sok mindent lehet venni 50 milliárd dollárból, de éppen Yahoo-féleséget nem, egyszerűen nincs hasonló cég a placcon. Mindezt tovább bonyolítja, hogy a Yahoo éppen most jelentette be éves közgyűlésének elhalasztását, miután Carl Icahn milliárdos befektető az igazgatótanács megbuktatásával fenyegetőzött.